Cum sa elimini consumul de zahar

By  | 

 Zilnic consumăm foarte mult zahăr. Pentru a scăpa sau, cel puțin, pentru a diminua acest obicei, iată sfaturile pe care le-am pregătit pentru tine!

1. Renunță la băuturile carbogazoase

Aproximativ 40% din consumul de zahăr provine de la băuturile carbogazoase. Doar 330 ml dintr-o astfel de băutură conțin aproximativ 140 de calorii. Studiile arată că este ideal să tăiem cel puțin 150 de calorii din alimentația noastră obișnuită, pentru a preveni îmbolnăvirea inimii. Înseamnă că acel pahar de suc acidulat, în plus sau în minus, poate face diferența. Înlocuiește băuturile carbogazoase cu apă și stoarce puțină lămâie, adaugă mentă proaspată sau câteva felii de castravete.

2. Descoperă alimentele care conțin zahăr

Există multe alimente despre care nu știm că au în compoziție o cantitate importantă de zahăr. De aceea, dacă citești cu atenție ambalajul unui produs vei putea identifica mai ușor care este cantitatea de zahăr pe care o conține. Cuvintele cheie pe care să le cauți sunt: zahărul brun, fructoza, siropul de orez brun, zaharul de trestie, siropul din zahăr de trestie, agava, maltoza, dextroza. Printre alimentele pe care le găsești într-un supermarket și care, chiar dacă nu sunt dulci la gust, conțin zahăr, se enumeră: ketchup-ul, sosurile pentru salată, supa, covrigeii, sosul de spaghetti, pâinea, batoanele cu proteine, sushi și pizza.

Cele mai bune alimente pentru micul dejun

3. Cumpară alimente de bază pe care să le îndulcești tu

Este mult mai sanatos să cumperi alimentele de bază, ca iaurtul simplu, faina de ovăz și laptele, și să le îndulcești după plac. Poți adauga miere iaurtului și fructe terciului de ovăz. Astfel vei avea o gustare dulce, dar sanatoasă și plină de nutrienți. Încearcă să faci brioșe cu faina, oualele și laptele pe care le-ai cumparat, și nu achiziționa de la supermarket produse semipreparate. Produsul luat deja de pe raft conține o doză mare de zahar, dar și alți conservanți nesănătoși. Știu că poate părea mai greu să le pregatești singura, dar satisfacția este mult mai mare atunci cand știi că brioșele pe care le mănânci sunt mult mai sănătoase.

6 alimente surprinzatoare care iti afecteaza zambetul

4. Înlocuiește alimentele dulci cu fructe

Atunci când pregatești placinte sau tort, în loc de gem sau marmeladă, folosește fructe proaspete sau congelate. O singură lingură de gem conține 50 de calorii și trei tipuri de îndulcitori ( fructoză , sirop de porumb și zahăr). O jumătate de ceașcă de zmeură congelată, în schimb, conține doar 25 de calorii. Fructele, atât proaspete cât coapte, sunt un înlocuitor ideal al zahărului în orice fel de preparat.

Greseli pe care le faci in timpul dietei

5. Redu porția săptămănală de dulciuri

Există persoane cărora nu le plac dulciurile, dar dacă te numeri printre acelea care le adoră, impune-ți o limită săptămânală. Alege o zi sau două din saptămână în care să te bucuri de prajitura sau înghețata ta preferată. Un astfel de plan te va ajuta să consumi cu moderație dulciurile, ba chiar în timp vei reuși să scapi și de cateva kilograme în plus. Două cupe de înghețată, o dată sau de două ori pe săptămână, nu vor influența în mod negativ alimentația ta. Important este să nu transformi această placere într-un obicei.

Text: Teodora Dragusin


Comments

comments