Cum sa arati superb de Sarbatori

By  | 

Sarbatorile de iarna! Iata unul dintre evenimentele cele mai asteptate din an, insa pe cat este de iubit, pe atat de daunator poate fi pentru silueta. Asta pentru ca acum cele mai multe dintre noi ne lasam in voia tuturor delicateselor traditionale, si, prin urmare, ne alegem cu un numar de kilograme in plus la cantar.

Ce te faci insa de Craciun si de Anul Nou, cand toti prietenii tai au unda verde la fripturi, sorici, carnati sau cozonaci? Este frustrant sa stai deoparte, cu castronelul tau de salata in fata. Avem pentru tine o veste buna: poti sa mananci ce-ti pofteste inima, fara sa te ingrasi. Urmareste planul nostru special, care sa-ti readuca zambetul pe buze.

Nu face foamea

Nu te aseza la masa cu o farfurie plina cu radacini de telina si morcovi in fata. Daca ti-ai propus sa tii cura de slabire, pentru ca la petreceri sa poti manca tot ce-ti pofteste inima, ai toate sansele sa dai gres. Cu cat te abtii mai mult, cu atat sunt mai multe sanse sa exagerezi in momentul in care vei renunta la restrictii.

Mananca des, dar pune-ti portii mici. Savureaza ceea ce inghiti. Senzatia de satietate nu apare imediat, ci abia dupa 20 de minute, prin urmare, cu cat mesteci mai incet, cu atat iti vei potoli foamea mai eficient.

Mereu „in priza”

Nu mai lenevi in fata televizorului, cit e ziulica de lunga, asa cum te obisnuisei sa faci in vacantele de Sarbatori. Organizeaza-ti programul in asa fel incit sa ai ceva interesant de facut in fiecare zi. De exemplu, iesiti in oras, in cluburi, la patinoar cu fetele sau plecati cateva zile la munte. Te vei distra de minune si nici nu-ti vei da seama cand arzi calorii.

Petrece cu cap

Regula cea mai importanta, pe care trebuie s-o respecti de fiecare data este sa nu ajungi niciodata la un party cu stomacul gol. Mananca putin, chiar inainte sa pleci de acasa, ca in cursul noptii sa nu fii tentata sa exagerezi.

Nu te obliga insa nimeni sa stai departe de platourile cu bunatati. Dimpotriva, ai voie sa incerci cate putin din fiecare, dar asezoneaza-ti gustarile cu o portie buna de dans. Dansul este un exercitiu minunat de cardio (blues-urile lente nu se pun): o persoana care cantareste 55 de kg arde circa 300 de calorii in doar 60 de minute de zbantuiala in ritmul muzicii.

Daca nu te poti abtine de la prajituri, ia cate o inghititura din cele care iti fac mai tare cu ochiul, dar nu mai mult. Si nu uita: petrecerile sunt un prilej de a sta mai mult timp in preajma amicilor si mai putin langa bufet.

Lasa dietele pentru mai tarziu

Propune-ti sa ramai la aceeasi greutate, si nu sa slabesti. Chiar daca ai deja cateva kilograme in plus, nu-i tocmai cel mai potrivit moment ca sa scapi de ele. Si asa e o provocare destul de mare faptul ca incerci sa nu te ingrasi in perioada Sarbatorilor.

Un alt factor care influenteaza acumularea sunculitelor este stresul. Asta pentru ca in astfel de momente organismul reactioneaza secretand cortizolul – un hormon ce favorizeaza acumularea de grasime in special in zona fetei si a abdomenului. Iar ideea ca tii sau ca vei tine o cura de slabire in curind este un factor de stres.

Nu uita: dietele restrictive nu dau rezultate pe termen lung. Ele duc la depresii, anxietate, obsesia fata de mincare si, nu in ultimul rind, la pierderea de masa musculara, nu doar la topirea depozitelor adipoase. In acelasi timp, carentele nutritive si faptul ca organismul se obisnuieste sa se descurce doar cu numarul mic de calorii pe care i le furnizezi conduce la incetinirea metabolismului. Prin urmare, in momentul in care revii la un regim normocaloric, te vei ingrasa din nou.

Mananca tot ce-ti povesteste inima

Daca respecti cateva reguli simple, nu doar ca nu te vei ingrasa, dar, in functie de cate calorii consumi si de stilul tau de viata activ sau sedentar, este posibil chiar sa dai jos cateva kilograme.

  • Nu consuma niciodata in cadrul aceleiasi mese sau chiar in acelasi fel de mancare doua tipuri de proteine animale deodata (de exemplu, ou impreuna cu brinza, sau carne si smantana).
  • Nu combina glucidele cu lipide. Specialistii considera ca lipidele nu ingrasa atunci cand le consumi separat. Alege insa peste gras si grasimi vegetale (ulei de masline), bogate in acizi grasi polinesaturat, in locul celor animale.
  • Ia in fiecare zi trei mese principale, iar intre acestea, consuma fructe proaspete.
  • Evita produsele care contin zahar rafinat. Este de preferat cel brun, mierea de albine si, in special, glucidele din fructe.
  • Limiteaza alcoolul. Vinul, lichiorurile dulci, dar si berea sunt bogate in calorii.
  • Ti-e pofta de ciocolata? Cea neagra nu numai ca are mai putine calorii, dar este si foarte benefica pentru sanatate. Un studiu recent a descoperit ca substantele antioxidante din compozitia acesteia stimuleaza activitatea inimii, scad tensiunea arteriala si colesterolul si cresc capacitatea de concentrare. De asemenea, ciocolata neagra inlatura senzatia de oboseala, ridica moralul, furnizeaza cateva minerale esentiale pentru organism (potasiu, magneziu, calciu, fosfor si fier), si lupta impotriva imbatranirii prin elementele nutritive pe care le contine (vitaminele A, B2, P si E).
  • Fa-ti abonament la… piata! Nu lasa sa treaca nici o masa fara sa consumi mancaruri bogate in fibre. Ele absorb din grasimile alimentare, grabesc tranzitul intestinal si impiedica acumularea de toxine in corp. Prin urmare, sunt foarte indicate in cazul in care celulita iti da batai de cap.
  • Bea multe lichide, macar un litru si jumatate sau doi in fiecare zi. De asemenea, renunta la bauturile carbogazoase, care contin de doua ori mai multe calorii decat cele naturale.

Redu numarul caloriile

Retetele traditionale romanesti sint foarte gustoase, dar nu tocmai sanatoase. Exista insa multe moduri prin care poti prepara mancaruri gustoase, dar dietetice:

  • In cazul aluaturilor sau al anumitor dulciuri, poti folosi doar albusul, nu oul intreg. Galbenusul este mai bogat in calorii, deoarece contine multe grasimi si colesterol.
  • Zaharul poate fi inlocuit cu succes de mierea de albine sau de indulcitorii care se gasesc in magazine. Atentie: daca folosesti un indulcitor pentru o reteta care necesita coacere, asigura-te ca pe eticheta borcanului este mentionat ca este rezistent la temperaturi ridicate.
  • Pentru sosurile care necesita prajire in unt, foloseste o cantitate echivalenta de ulei de masline.
  • In loc de smintina, alege un iaurt slab.
  • Pentru anumite sosuri, poti utiliza fara probleme amidon de porumb, in loc de smantana sau unt. Cantitatea pe care o folosesti trebuie sa fie jumatate din cea pe care ai adauga-o, daca ai folosi pentru gatit faina de grau.
  • Nu turna ulei in tigaie. Alege o cratita antiaderenta, pe care o poti unge cu ajutorul unei pensule.
  • Curata carnea de orice urma de grasime sau piele.
  • Dupa ce iei supele sau tocanitele de pe aragaz, lasa-le sa se raceasca. Apoi pune-le in frigider, pana ce grasimea de deasupra se intareste, si poate fi luata cu ajutorul unei linguri.
  • Pentru salate, foloseste o cantitate minima de ulei (preferabil, de masline).
  • Branza „low fat” este de cele mai multe ori un bun substitut pentru ricotta (un sortiment bogat in lipide).

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *