Cum să ai un stil de viață sănătos în doar 21 de zile

By  | 

Multe persoane consideră că este greu să își schimbe stilul de viață cu unul sănătos, dar realitatea este că nu îți trebuie decât puțină voință. Află cum poți deveni mai sănătoasă în doar 21 de zile!

Dobândirea unui nou obicei se formează după doar 21 de zile, așa cum arată numeroase studii. Astfel, îți poți îmbunătăți stilul de viață în mai puțin de o lună, dacă adopți câteva obiceiuri care te vor ajuta toată viața.

Cum să ai un stil de viață sănătos în doar 21 de zile

Fii în formă!

Crezi că femeile care sunt în formă petrec câte 6 ore pe zi la sală și mănâncă doar salate? Total greșit! Nu e deloc greu să fii în formă, atâta timp cât faci mici schimbări în fiecare zi. Iată câteva exemple foarte simple, dar eficiente:

Lasă mașina acasă. Aproape toți românii sunt dependenți de mașina proprie, iar asta nu doar că ne face sedentari, dar afectează și mediul. Dacă te duci până la supermarket sau până la mall să vezi un film, nu ar strica să mergi jumătate de oră pe jos în loc să iei mașina.

De asemenea, mai ieși la plimbare, mai ales dacă vremea îți permite, iar dacă folosești transportul în comun coboară cu o stație-două mai devreme și mergi pe jos.

Fă-ți un program de sport realist. Motivul pentru care multe persoane renunță la sport este că își propun să meargă de 5 ori la sală, câte două ore, sau să alerge 5 kilometri din prima. Începe ușor!

E recomandat să începi cu exerciții cardio, precum alergatul sau înotul, să faci exerciții simple acasă (abdomene, flotări, săritul coardei etc), apoi să introduci în programul tău și greutăți. După cum vezi, nu e obligatoriu să dai banii la sală pentru a fi în formă.

Schimbă-ți dieta!

Și de acestă dată, schimbările trebuie să aibă loc mai ușor. Începe prin a consuma mai multe fructe și legume – mănâncă o salată mare la micul dejun, fă-ți smoothie-uri, prepară legume la cuptor în loc de cartofi prăjiți pentru garnitură, adaugă și niște fructe la cerealele de dimineață etc.

Apoi, renunță treptat la zahăr, snack-uri nesănătoase și produse procesate. Fă tot posibilul să cumperi ingredientele pentur mâncare și să gătești singură, preparatele vor fi mai sănătoase, dar și mai gustoase! Nu uita de sucurile carbogazoase și alcool – evită să le consumi!

Scapă de stres!

Nu în ultimul rând, pentru a fi mai sănătoasă trebuie să scapi de stres. Acesta poate agrava probleme de sănătate cu care deja te confrunți sau poate crea unele noi.

Dormi suficient, fă yoga, meditează, stimulează-ți constant creierul, ieși mai des cu prietenii, joacă-te cu pisica etc.

Ce spui, îți schimbi și tu stilul de viață cu unul sănătos?


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *