Cum sa ai o postura gratioasa, de balerina

By  | 

Fa-ti ordine in geanta

S-ar putea sa-ti stresezi spatele carand tot felul de lucruri inutile. Cercetatorii spun ca gentile noastre sunt de doua ori mai grele decat cele ale mamelor noastre, punand presiune pe muschi si articulatii.

Evita inclinarea pe o parte schimband din cand in cand umarul pe care iti tii geanta. O idee buna ar fi sa-ti schimbi regulat tipul de geanta.

Intinde-ti coloana

"Cel mai probabil iti vei deteriora muschii inferiori ai spatelui daca stai asezata la birou toata ziua", spune balerina Melissa Hamilton, "dar aceasta miscare ii va intari cu siguranta: stai intinsa pe podea cu genunchii flexati lipiti de un perete si ridica-ti partea superioara a corpului peste ei.

Acum roaga pe cineva sa-ti apese usor muschii spatelui din partea de sus – vei simti cum se intaresc si cei din partea inferioara. Continua prin a sta pe genunchi, usor aplecata peste coapse si intinzandu-ti mainile in fata – iti vei intinde la maximum muschii spatelui".

Alungeste-ti picioarele

Iti amintesti prima pozitie de la lectiile de balet? Stai dreapta, cu calcaiele unite si talpile orientate in unghi de 45 de grade. Creeaza un semicerc imaginar cu piciorul stang, incepand din fata, apoi in laterala si intorcandu-te in centru. Apoi repeta miscarea cu piciorul drept.

Aminteste-ti sa-ti implici si muschii abdomenului in acest exercitiu – toata greutatea corpului se va lasa pe un picior, deci incordarea abdomenului te ajuta sa te echilibrezi.

Alungeste-ti torsoul

"Trebuie sa devii constienta de linia corpului tau", spune profesoara de balet Alexandra Wood. "Stai dreapta, cu umerii in spate si pieptul in fata. Concentreaza-te pe lungimea torsoului: incearca sa te tragi in sus incepand de la osul pubian, apoi abdomen, stern si coroana capului in timp ce privesti tavanul. Imagineaza-ti ca astfel creezei spatiu intre fiecare os al coloanei vertebrale".

Intareste-ti abdomenul

Cu totii suntem stangaci cand vine vorba de cursurile de yoga, dar nu vei vedea niciodata o balerina impleticindu-se pe scena, incercand sa-si gaseasca echilibrul. Intareste-ti muschii abdominali si vei avea o postura ferma.

Dupa ce faci o mica incalzire, stai dreapta si tine-te de o bara fixa. Ridica-ti incet piciorul din partea exterioara in fata, apoi trage-l in spate tinand varful talpii incordat (ca o balerina, pe cat se poate). Mentine-ti dreapta partea superioara a corpului si umerii in spate.

Indreapta-ti spatele

Daca nu te obisnuiesti sa stai drept, sunt sanse sa te trezesti in timp cu o "cocoasa" de toata frumusetea.

Cum sa eviti asta iti spune Melissa Hamilton, solista la The Royal Balet in Anglia: "Tine o banda de rezistenta sau o coada de matura deasupra capului si trage-ti bratele in spate, apoi indeparteaza-le cat de mult poti".

Este un exercitiu simplu de intindere si un mod excelent de a-ti mobiliza articulatia si de a-ti ridica umerii.

Citeste si: Exercitii care te fac mai flexibila, mai supla, mai zvelta

5 motive sa nu stai cocosata

  • Cand iti apleci umerii in fata, cutia toracica apasa pe organe importante, ceea ce inseamna ca vor avea mai putin spatiu sa functioneze corespunzator.
  • Burtica iti iese in evidenta si creezi acel efect inestetic de "colacei".
  • O coloana vertebrala curbata e mai fragila si se va revolta prin dureri de spate.
  • Poti dezvolta dureri intense ale muschilor gatului sau ale altor grupe de muschi.
  • Postura inadecvata duce la dureri de cap, chiar migrene.

Citeste si: Ce se ascunde in spatele durerilor de cap?

Asculta-ti corpul

Uita de sfaturile bunicii. Daca ar fi sa le iei ad literam, ai avea umerii trasi in spate intr-un mod dureros si pieptul intepenit in fata – aceasta este "postura perfecta" de moda veche. In schimb, asculta-ti corpul: postura corecta ar trebui sa vina natural si fara efort. Fa doar ajustari minore care sa te ajute sa-ti dai seama cum te simti confortabil.

Las-o mai moale cu tocurile

Ai o colectie de pantofi care rivalizeaza cu cea a lui Carrie Bradshaw? Din pacate, pantofii tai mult iubiti cu tocuri inalte iti streseaza coloana in cel mai crud mod, daca ii porti prea des.

Cand suntem pe tocuri, avem tendinta sa ne aplecam inainte, deci partea inferioara a coloanei isi va schimba directia, modificand inevitabil forma naturala de "S" a intregii coloane, de unde rezulta dureri ingrozitoare de spate.

Citeste si: Pantofii cu toc, cel mai hot accesoriu in pat

Cel mai bine ar fi mai bine sa lasi tocurile pentru ocazii speciale sau sa-ti pui o pereche de balerini in geanta pentru plimbarile lungi.

Daca stai in picioare toata ziua

Persoanele care sunt nevoite sa stea in picioare pe tot parcursul programului de lucru tind sa treaca de pe un picior pe altul, lasandu-si greutatea pe o parte mai mult decat pe cealalta. Asta pune presiune pe muschi si coloana, cauzand dureri de spate. Incearca mai degraba sa-ti tii picioarele departate la o distanta naturala unul de celalalt, echilibrandu-ti greutatea pe ambele. Asaza-te cand ai ocazia si poarta pantofi confortabili, cu talpa plata, in niciun caz tocuri.

Daca stai asezata toata ziua

Foarte multi angajati isi petrec ziua asezati pe un scaun de birou in fata monitorului. Ce trebuie sa faci: ajusteaza inaltimea monitorului cu cea a scaunului pentru a putea privi confortabil in ecran, fara sa fie nevoie sa-ti lungesti gatul. Stai cu spatele drept, rezemat de spatarul scaunului si trage-te aproape de birou, astfel incat mainile tale sa formeze un unghi drept atunci cand tastezi.

Picioarele ar trebui sa stea indoite la 90 de grade sau usor relaxate, cu genunchii un pic mai jos decat coapsele. Nu-ti incrucisa picioarele la nivelul genunchilor, incruciseaza-ti gleznele mai degraba si aminteste-ti sa faci o scurta plimbare din cand in cand.

Citeste si: Ritual pentru a fi mai eficienta la birou

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *