Cum sa ai o alimentatie sanatoasa pe timp de vara

By  | 

Nutritie echilibrata

Atentie insa, pentru a pierde kilogramele in plus, ar trebui sa alegem un stil de viata sanatos: adica sa facem periodic miscare si sa respectam o nutritie echilibrata, nicidecum sa renuntam la hrana.

Asadar, miscarea usoara (mersul pe jos, plimbatul cu bicicleta, urcatul scarilor) si meniul echilibrat ne ajuta sa ne pastram in forma si in acelasi timp sa fim sanatosi.

Ce inseamna meniu echilibrat?
Nutritionistii atrag atentia ca, indiferent de numarul caloriilor introduse in organism, alimentele consumate pe durata intregii zile, ar trebui sa ne asigure urmatoarele proportii din principalele categorii de nutrienti:

  • proteine (15%),
  • grasimi (30%) si
  • glucide (55%).

“Pentru a scapa de kilogramele in plus solutia ideala nu este data de un regim drastic sau de infometare ci de o dieta echilibrata care include cele trei mari tipuri de nutrienti: glucide, proteine si grasimi in alimentatia zilnica”, a subliniat dr. Corina Zugravu.

Pentru a le acoperi pe toate si pentru a-ti pastra, in acelasi timp, o silueta de invidiat ar trebui sa respecti cele 5 mese pe zi recomandate de nutritionisti: trei mese principale si doua gustari.

Meniu de dieta

“Este esential sa avem trei mese principale pe zi si pentru a nu fi foarte infometati atunci cand vine ora mesei de pranz sau a cinei, este recomandat sa avem si doua gustari intre mesele zilei.”, a mai precizat dr. Zugravu.

Iata un exemplu de meniu echilibrat care ofera organismului nutrientii necesari si un numar optim de calorii.

  • Micul dejun poate consta intr-un pahar cu lapte degresat si un bol de cereale integrale.
  • O gustare ideala, poate in jurul orei 11 cand masa de pranz este atat departe, iar energia oferita de micul dejun a scazut in intensitate, poate fi un sandwich cu margarina tartinabila si braza sau o felie de sunca slaba.
  • Prazul, una dintre cele mai importante mese ale zilei poate contine o friptura din piept de pui si o salata de cruditati.
  • Urmatorul lucru in meniul zilnic ar putea fi o gustare, pentru a te asigura ca atunci cand va veni momentul cinei nu vei fi infometata. Aceasta gustare poate fi un fruct sau un pumn de nuci sau alune.
  • Ultima masa din zi, cina, ar trebui sa fie si cea mai usoara. Poti manca un sandwich cu paine integrala, margarina si ton sau o salata cu branza. Important este ca cina sa iti ofere nutrientii de care organismul are nevoie dar un numar redus de calorii.

De asemenea, ar trebui sa nu neglijezi consumul de lichide, minimum 2 litri pe zi. Pe langa faptul ca lichidele potenteaza procesele interne de ardere a caloriilor, acestea contribuie eficient si la toate procesele metabolice vitale organismului.

Atentie insa, prin lichide intelegem apa, sucuri naturale de fructe, ceaiuri, dar si alimente bogate in apa precum anumite fructe (capsuni, caise, pepene), legume dar si diferite preparate, precum supele.

Daca avem insa o viata activa, cantitatea de lichide consumate trebuie sa creasca direct proportional cu efortul fizic depus. Un calcul simplu spune ca este necesar 1ml apa pe kcal de energie consumata, formula valabila pentru adultii in repaus. Asadar, mai ales in timpul verii este important sa ne hranim corect, echilibrat si sa ne hidratam corespunzator.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *