Cum previi accidentarile la sala

By  | 

Când vine vorba despre accidente stupide, îți imaginezi că nu ți se vor întâmpla tocmai ție. Iată cum previi accidentarile în sala de sport și îți îndeplinești visul de a deveni fit.

Bea multă apă și mănȋncă sănătos

Hidratarea și hrănirea corectă a organismului ȋți asigură nu doar un look de milioane, ci și ligamente flexibile, mai puțin predispuse la leziuni, oase puternice, care se rup mai greu, și o putere de recuperare a organismului cu mult mai mare decȋt a unei persoane care nu are grijă de sănătatea ei.

Reguli de etichetă în sala de fitness

Investește ȋn ȋncălțăminte pentru sport

Poți face sport și ȋn teniși, dar ȋți expui picioarele la riscuri inutile – șocul atingerii solului ȋn momentul ȋn care alergi sau faci orice tip de antrenament cardio este groaznic pentru ligamente și tendoane, acestea slăbindu-se ȋn timp.

De aceea este indicat să-ți achiziționezi o pereche de adidași special făcuți pentru exercițiu fizic. Aceștia au o talpă concepută pentru a absoarbe șocul la impactul cu solul, protejȋnd ligamentele, mușchii și tendoanele de accidentări.

Exerciții de fitness pentru un orgasm mai intens

Nu uita de ȋncălzire!

A ȋncepe antrenamentul fără o ȋncălzire consistentă este ca și cum ai ieși ȋn tricou și pantaloni scurți pe stradă, ȋn miezul iernii. Cam așa se simte și corpul tău atunci cȋnd ȋl supui exercițiilor fizice intense fără să-i fi dat răgazul de a se pregăti pentru antrenament ȋn prealabil.

Mai ales dacă faci sport acasă, după DVD-uri, nu sări niciodată peste ȋncălzire – cel mai bine ar fi să-i acorzi cȋt mai mult timp, pentru că stretching-ul este cel care ajută la mărirea gradului de elasticitate a tendoanelor și ligamentelor, cele fără de care nu prea poți face mare lucru ȋn sala de sport.

Ia-ți saltea de sport și aleargă pe zgură

Nu degeaba stadioanele create pentru antrenamentele sportivilor de performanță nu sînt din asfalt sau beton, ci din zgură sau materiale care absorb din șocul impactului cu solul. Nu vei simți la ȋnceput diferența dintre cele două suprafețe, dar, ȋn timp, dacă vei alerga numai pe asfalt, tendoanele tale vor ȋncepe să cedeze.

Astfel, cum spuneam și mai sus, ia­-ți o pereche de adidași de calitate, cu talpă cu amortizare și, dacă ai unul pe aproape, aleargă pe stadion, nu ȋn parc, pe beton sau asfalt.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *