Cum poti recupera restantele de somn

By  | 

Nu ai de ales… luni trebuie sa ramai la birou pana tarziu in noapte pentru a termina un proiect, marti te-au convocat fetele in club, miercuri iti promiti ca te bagi devreme in pat, dar te prinde un serial si vezi ca ceasul afiseaza un scandalos 03:30!

Nici joi nu e loc de somn… o stare de anxietate iti face inima s-o ia la trap, asa ca vineri ajungi la birou cu ochii carpiti si visezi inca de la prima gura de cafea la momentul paradisiac in care vei adormi in sfarsit la o ora decenta.

Nu esti singura femeia care se recunoaste in acest scenariu – un studiu mondial a aratat ca 60% dintre noi nu dorm destul in timpul saptamanii si recupereaza orele pierdute in weekend.

Din pacate, restantele de somn se "comporta" la fel ca cele bancare – se aduna, iar corpul nu le mai poate face fata.

MEMO: E ora 23.00! Dormi!

E vital sa dormi intre 7 si 8 ore pe noapte, pentru ca altfel organismul nu se poate recupera. De multe ori, supra-evaluam puterea noastra de aface fata stresului, vietii haotice si alimentatiei deficitare, de aceea corpul ne da semnale de alarma sub forma cearcanelor sau a pielii mate.

Dar acesta e abia inceputul. "Restrictionand numarul orelor de somn pe noapte la 5-6 sau chiar mai putine, o sa-ti fie afectate puterea de concentrare, memoria si starea psihica”, explica Charli Sargent, doctor la Center of Sleep, Australia.

Cate ore poti recupera, de fapt?

Nu e imposibil sa recastigi cateva de ore de repaus cu care ai ramas restanta, dar e vorba de una-doua, nu cinci sau sase. "Daca, de exemplu, dormi doar sapte ore intr-o zi, odihnindu-te noua in cea de-a doua o sa te ajute sa te refaci.

Retine faptul ca nu putem dormi prea mult intr-o noapte. Astfel, daca ai pierdut cinci ore de odihna intr-o saptamana, nu le poti redobandi in weekend, pentru ca cei mai multi dintre noi suntem programati sa ne odihnim maxim 10 ore pe noapte", explica Charli Sargent.

Plus ca stand cu ochii inchisi cu mult mai mult sambata si duminica fata de restul saptamanii o sa te faca sa te trezesti din ce in ce mai greu pentru a merge la serviciu.

APP RELAXANT. Descarca aplicatia White Noise pe mobil. Odata activata, o sa blocheze zgomotul de fond ca traficul sau conversatiile vecinilor, pentru ca tu sa te destinzi si sa intri in starea de somn.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *