Cum poti preveni simptomele premenstruale?

By  | 

Thomas von Ohlen, medic nutritionist si director la Advanced Center for Nutrition si Lynn Laboranti, expert in sanatate si diete la Pharmavite LLC, ne ofera cateva sfaturi in ceea ce priveste problema care afecteaza majoritatea femeilor.

Se apropie acea perioada a lunii si brusc simti o pofta incontrolabila de carbohidrati si portii triple de inghetata? Desi pare destul de dificil, Von Ohlen garanteaza ca aceste “nevoi” pot fi controlate, iar dupa primele 30 de zile de la schimbarea dietei, starea generala se imbunatateste si neplacerile cauzate de SPM sunt reduse. Cum poti realiza acest lucru?

Renunta la zahar

Ciclul lunar este asociat cu o nevoie de crestere a nivelului de energie. Van Ohlen considera ca in functie de ce consumam sunt generate fluctuatii ale concentratiei de zahar in sange. Acestea corespund si sunt cauza schimbarilor bruste de stari emotionale.

Lynn Laboranti adauga faptul ca o crestere a nivelului de zahar in sange este urmata de senzatia de foame, determinata firesc de scaderea concentratiei de zahar dupa consum, ceea ce duce inevitabil la un cerc vicios.

Limiteaza cantitatea de sodiu

Balonarea este un simptom normal al SPM-ului, iar sodiul o poate accentua.

“Balonarea este generata de hormonul numit aldosteron, care, eliberat de glandele suprarenale, determina corpul sa absoarba sodiul, fapt ce duce mai departe la retentia de apa“, explica Von Ohlen.

Consumul excesiv de sodiu accelereaza procesul de balonare. Asadar, incearca sa reduci alimentele sarate din dieta cu o saptamana inainte si in timpul menstruatiei.

Evita grasimile saturate

Produsele animale cu o concentratie ridicata de grasimi, spre exemplu carnea rosie, dar si produsele lactate, precum untul. inrautatesc simptomele SPM.

Lynn Laboranti considera ca o “portie” mare de grasimi saturate contribuie la sensibilizarea sanilor, iar Von Ohlen recomanda chiar eliminarea completa a lactatelor in acea perioada si inlocuirea lor cu suplimente de calciu.

Redu consumul de cafea si alcool

Chiar daca o consideri absolut necesara desfasurarii activitatilor zilnice, cafeaua creste nivelul de estrogen si accentueaza mult neplacerile cauzate de SPM.

Pe de alta parte, alcoolul amplifica starile depresive si durerile de cap. Laboranti sugereaza inlocuirea acestor bauturi cu unele decofeinizate si cu apa.

Consuma alimente sanatoase

O dieta sanatoasa, la fel si exercitiile fizice regulate ajuta la ameliorarea simptomelor SPM.

Laboranti recomanda includerea in meniul zilnic a cerealelor integrale, a legumelor, fructelor, semintelor si nucilor.

Similar, Von Ohlen sugereaza consumul de nuci si seminte de dovleac, precum si de somon si macrou pentru continutul bogat de acizi grasi.

Ia suplimente

Daca pestele nu este chiar alimentul tau favorit, poti lua suplimente care-ti furnizeaza necesarul de acizi grasi Omega 3.

Cumpara ulei de peste, vitamina B6 (nu mai mult de 100 mg pe zi) si magneziu (cel putin 200 mg pe zi), suplimente recomandate atat de Von Ohlen, cat si de Laboranti.

In plus, rezultatele unor studii in domeniu indica faptul ca un consum mai mare de magneziu si vitamina B6 ajuta la reducerea anxietatii asociate cu SPM-ul.

Mai mult, calciul (mai mult de 1000 mg pe zi) poate ameliora cu 50% simptomele specifice perioadei.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *