Cum ne intarim sistemul imunitar

By  | 

Ca să te aiguri că sistemul tău imunitar funcţionează la capacitate maximă trebuie să ţii cont de mai mulţi factori. Nu este de ajuns să iei anumite suplimente sau să bei ceaiuri pentru a te bucura de o imunitate puternică, ci trebuie să eviţi o serie de obiceiuri dăunătoare care îţi afectează nivelul de apărare al organismului şi în acelaşi tmp s îi oferi şi stimulentele necesare.

Obiceiuri care afectează sistemul imunitar

Eşti stresată mai mereu. Desigur că nu te poţi transforma peste noapte, dar poţi adopta câteva metode anti-stres precum meditaţia, sportul şi consilierea psihologică pentru a te calma în situaţiile critice şi pentru a scădea nivelul hormonilor stresului. Ai să observi că vei reuşi să te odihneşti mai bine şi nu  te vei mai îmbolnăvi la fel de repede.

Nu dormi destul. Eşti tânără şi ai impresia că îţi dormi viaţa, aşa că pui somnul pe plan secundar. Un studiu de la Universitatea din Chicago a relevat că persoanele care sunt private de cele 7-8 ore de somn necesare zilnic le este afectat drastic nivelul imunităţii. În cadrul studiului, un număr de studenţi voluntari au fost forţaţi să limiteze odihna zilnică la doar 4 ore timp de 6 zile, iar la administrarea vaccinului antigripal, organismul a produs doar 50% din numărul obişnuit al anticorpilor.

Nu râzi destul. (Sperăm că te-am făcut să râzi acum sau măcar să zâmbeşti.) Ei bine, da, orice activitatea care te face să te simţi bine şi scade implicit numărul hormonilor stresului te va ajuta să îţi menţii sistemul imunitar în parametri. În plus, râsul ar stimula creşterea numărului de celule albe din sânge care luptă cu infecţiile!

Obiceiuri care întăresc sistemul imunitar

Ai grijă de igiena personală. Pare redundant să discutăm despre asta, însă e important să îţi amintim că te expui în permanenţă la numeroase tipuri de bacterii şi microbi iar uneori puţină atenţie poate face diferenţa! Spală-ţi mâinile frecvent,mai ales după ce ai fost în locuri publice sau ai atins obiecte pline de microbi (precum banii, tastatura de la calculator, telefonul mobil, interiorul propriei poşete), poartă la tine mereu un gel antbacterial, spală-ţi dinţii de 2 ori pe zi, fă duş şi evită locurile ”contagioase”.

Redu tutunul şi alcoolul. Nimeni nu se lasă de pe o zi pe alta de fumat sau de alcool, dar ia în calcul varianta de a reduce aceste două obiceiuri dăunătoare sistemului imunitar, care te predispun la cea mai gravă boală, cancerul! Poate că efectele secundare sunt vizibile în timp dar trebuie să înveţi să gândeşti în perspectivă, nu doar momentul.

Concentrează-ţi dieta pe antioxidanţi, aceştia îţi vor ajuta organismul să lupte cu raducalii liberi; betacarotenul, vitaminele C şi E, zincul şi seleniul nu trebuie să îţi lipsească din alimentaţie. Deşi varianta suplimentelor alimentare pare cea mai simplă, noi te sfătuim să găseşti surse naturale de antioxidanţi, cu mult mai multe beneficii naturale!

Să recapitulăm ce avem de făcut pentru a ne întări sistemul imunitar: evităm obiceiurile nocive, care scad abilitatea organismului de a se apăra şi îi oferim câteva stimulente care să îl menţină la capacitate maximă.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *