Cum mananci, asa dormi

By  | 

Mâncând ceea ce trebuie îţi păstrezi nu doar silueta impecabilă, ci şi un somn bun calitativ. Află de care produse să te fereşti şi pe care să le strecori în meniu. 

Somnul frumos cu alimentaţie sănătoasă se ţine! Chiar dacă te străduieşti să ai un regim de viaţă cât mai adecvat, şi eşti atentă ce serveşti la fiecare masă, uneori insomniile te atacă fără preaviz! Care sînt „duşmani” care-l alungă pe moş Ene de la gene?

5 trucuri pentru un somn odihnitor

Sună incredibil, însă organismul tău consumă energie chiar și în timp ce dormi! Aşa că înlocuiește cele trei mese obligatorii zilnice cu cinci-şase mai mici, servite cam la trei ore distanță. Astfel, zahărul din sânge este păstrat la un nivel constant şi nu mai variază ca atunci când mănânci rar, iar schimbul de hormoni şi neurotransmiţători dintre corp şi creier rămâne echilibrat – doar aşa dormi neîntoarsă!

  • La MICUL DEJUN, un cocktail de carbohidraţi şi proteine este perfect pentru a începe ziua în forţă! Atenţie însă: carbohidraţii pot fi buni sau răi, deci evită cerealele rafinate sau pâinea albă şi mergi pe roşii, orez brun, linte, vinete, fructe şi biscuiţi de ovăz.

De ce ai insomnii?

  • Te mai gândeşti? PRÂNZUL pe care-l sari ziua îţi poate „fura” 40 de minute din somnul de noapte, din cauză că nivelul hormonilor se dereglează când rabzi de foame. Evită chifteluţele, mezelurile de orice fel şi mâncărurile condimentate (bye-bye mexican food!), deoarece acestea îţi dau facil stomacul peste cap – nitriţii de sodiu din componenţa lor îţi sabotează somnul.

Ce cauzeaza insomnia si cum putem scapa de ea

  • CINA e musai să fie bogată în carbohidraţi pentru a te bucura de un somn liniștitor, deoarece aceştia stimulează producţia hormonului triptofan – un precursor al melatoninei, responsabil cu inducerea somnului. Deci alege orez, paste integrale şi mâncăruri care conţin vitamina B (aceasta stimulează hormonul relaxării, serotonina, şi o găseşti în somon, banane, cartofi, piept de pui), calciu (lapte, iaurturi degresate, brânză), zinc (scoici, carne de vită).

Comments

comments