Cum îți afectează zahărul fața

By  | 

Iar coșuri pe față? Linii fine care se tot adâncesc? Dulciurile pe care ți le-ai permis pot fi motivul pentru care pățești asta. Ia-o mai ușor și declară război efectelor secundare ale carbohidraților folosind ponturile următoare.

cum iti afecteaza dulciurile fata

Plăceri vinovate

Fursecurile și torturile nu dăunează doar… pantalonilor skinny. În cadrul procesului denumit „glicație”, zahărul se leagă de proteinele și lipidele proprii pielii, alterându-le și formând molecule mutante care distrug colagenul și elastina, responsabile pentru sănătatea și suplețea pielii, susține medicul Nicholas Perricone, care studiază impactul hranei asupra îmbătrânirii pielii. Totodată, acestea pătrund în vasele de sânge, împiedicând nutrienții să hrănească pielea, spune dermatologul Macrene Alexiades-Armenakas.  În final, „fața se ridează, are un aspect tern și își pierde tonusul”, spune Dr. Perricone. Îmbătrânește, într-un cuvânt.

Îmbătrânirea prematură nu este singura problemă. „Aportul crescut de carbohidrați este asociat cu producția de sebum în exces, sporind șansele de a căpăta acnee adultă,” spune Dr. Alexiades-Armenakas.

 

Candy crash

Câteva bomboane când și când nu-ți vor distruge tenul. Dar organismul tău are memorie, iar glicația este un proces cumulativ, spune Dr. Perricone, care susține că vârsta de 20 de ani este momentul în care se fac remarcate efectele pe față.

Deteriorarea pielii nu este doar progresivă, ci se înrăutățește pe măsură ce avansăm în vârstă. Gândește-te așa: „ atunci când ai 21 de ani, poți să bei oricât și nu te trezești cu dureri de cap sau fața umflată în dimineața următoare,” spune Dr. Armenakas. Dar e mai greu să atingi astfel de performanță când ai 30 de ani. „Nu mai ai aceeași abilitate de procesare a toxinelor… Ei bine, cam așa se întâmplă și cu pielea ta.”

 

O, dulce răsfăț!

Ambii doctori susțin filosofia conform căreia „moderația înseamnă totul”, dar recomandă suprimarea zaharurilor rafinate (adică albe). și nu doar pentru a-ți proteja fața anti-coșuri.

Pentru a-ți satisface poftele fără riscuri:

  • „Un desert pe zi este în regulă,” spune Dr. Alexiades-Armenakas. Se recomandă în jur de 6 lingurițe (sau 100 de calorii) de zahăr. Citește etichetele cu specificațiile nutriționale și descarcă aplicația MyFitnessPall – reprezintă o resursă prețioasă. Acolo vei afla că unele alimente, aparent inofensive/light, de exemplu smoothie-ul verde din magazin, poate ascunde până la 10 lingurițe de zahăr.
  • Înlocuiește cocktail-urile doldora de zahăr cu vinul roșu – în comparație cu cel alb sau rosé, are cel mai mic conținut de zaharuri și este cel mai bogat în resveratrol. Un aliat împotriva îmbătrânirii peilii, spune Dr. Amenakas.
  • Îmbogățește-ți meniul cu legume și fructe bogate în antioxidanți (afinele sunt în fruntea listei). Mai mult decât atât, adaugă în ritualul zilnic un tratament cu antioxidanți, menit să protejeze, iar în alte cazuri, chiar să stimuleze colagenul și elastina.

 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *