Cum îți afectează telefonul anxietatea?

By  | 

Telefonul mobil ne permite să fim conectați la lumea din jur 24/7, dar asta un e întotdeuna un lucru bun. Să ne verificăm constant smartphone-ul poate ajunge o dependență care are corelații cu simptome ale anxietății.

Iată despre ce e vorba:

Îți afectează somnul

Lipsa unui somn odihnitor este un simptom comun al anxietății – dar aproape toată lumea folosește telefonul ca alarmă. Verificăm notificările și feed-urile imediat cum ne trezim și până când ne culcăm, iar deseori postarea cuiva sau un e-mail de la muncă ne deranjează. Soluția? Lasă telefonul în altă cameră și folosește un ceas cu alarmă.

Cauzează poluare fonică

Telefonul tău sună sau vibrează de fiecare dată când primești o notificare, iar dacă numărul acestora este mare te poți simți agasată sau copleșită. Mai mult, persoanele care suferă de anxietate sunt mai sensibile la astfel de zgomote. Oprește sunetul notificărilor, mai ales atunci când vrei să te relaxezi.

Te bazezi întotdeauna pe el

Îl folosești pentru a comanda mâncare, pentru hărți, pentru a face rezervări… ceea ce poate fi foarte folositor, dar te face să te simți vulnerabilă atunci când începi să rămâi fără baterie. Acest lucru amplifică anxietatea și te stresează, însă nu trebuie ca telefonul să fie atât de important pentru tine.

Ce e de făcut?

Este foarte important să faci o pauză din când în când, iar cel mai simplu mod de a face asta e să nu ții telefonul la vedere. Închide-l și pune-l în altă cameră, în timp ce faci ceva mai productiv, cum ar fi să colorezi sau să citești. Dacă vrei să mergi mai departe, află că unele studii au arătat că persoanele care nu au mai folosit Facebook o săptămână s-au simțit mai fericite.

 

Citește și: Efectele dependenței de smartphone asupra sănătății 

 

*articol preluat din Cosmopolitan UK (autor: Eleanor Jones)

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *