Cum functioneaza, de fapt, detoxifierea?

By  | 

După iarnă, corpul tău este mai slăbit, pentru că a fost privat de vitaminele şi mineralele de care avea nevoie. În plus, acum suferă diferite modificări pentru că este obligat să se adapteze unor schimbări climatice sau unor zile mai luminoase. Din acest motiv, primăvara se obişnuieşte să se facă o cură de detoxifiere, aceasta crescând rezistenţa naturală a organismului în faţa bolilor.

De regulă, semnele care îţi indică nevoia de o astfel de cură sunt: lipsa de energie, astenia fizică, dar şi psihică, constipaţia, balonarea, insomniile, migrenele, dar şi aspectul nesănătos al pielii, aceasta devenind mai ternă, mată, cu acnee sau urticarii.

Când auzi cuvântul ”detoxifiere”, te gândeşti cel mai probabil la ficat, acesta fiind organul principal al detoxifierii. Totuşi, organismele noastre sunt făcute în aşa fel încât să se detoxifieze şi prin alte mijloace, cum ar fi pielea, rinichii şi colonul. Pielea, cel mai mare organ al detoxifierii, absoarbe toate toxinele pe care le pui pe el şi le elinimă prin procesul transpiraţiei. Rinichii filtrează sângele şi elimină toxinele prin urină, iar în colon toxinele sunt metabolizate în interiorul corpului şi eliminate prin materile fecale.

Dacă aceste canale sunt blocate, ca atunci când eşti constipat, toxinele sunt obligate să rămână în interiorul corpului. Din acest motiv, este important să consumi multe fibre şi apă care să ajute la eliminarea acestora.

Detoxifierea are trei faze. În prima, ficatul transformă moleculele toxice din corp în substanţe inofensive, biodegradabile. Deşi unii compuşi ajung direct în faza a treia pentru a fi eliminaţi, alţii trec şi prin faza a doua, în care compuşi intermediari sunt ”legaţi„ de molecule ca glutation, glicină, şi sulfat, creându-se astfel substanţe nontoxice ce pot fi eliminate din organism.

Este necesar să ştii cum anume să ţii o cură de detoxifiere, diferiţi experţi spunând că există diferiţi nutrienţi care facilitează fiecare fază în parte, deci este nevoie să îi consumăm pe toţi în ordine pentru ca procesul să meargă aşa cum trebuie. De exemplu, dacă mănânci prea multe alimente care accelerează prima fază, însă corpul tău nu are parte şi de nutrienţii necesari celei de-a doua, nu este în regulă.

Astfel, nutrienţii necesari în prima vază sunt calciul, vitaminele A, B2, B6, B12, C şi E şi acidul folic, pe care le găsim în fructe, legume sau cereale integrale. 

În faza a doua, sunt necesare glutamină, glicină, taurină, şi cisteină, ce provin din proteine. Dacă nu consumi atâtea proteine cât corpul tău are nevoie, acesta le va ”fura” din ţesutul muscular. Din acest motiv, mulţi au impresia că au slăbit în urma curei de detoxifiere, însă de fapt nu au pierdut ţeşut gras, ci apă şi ţesut muscular.

Detoxifierea necesită şi sulf şi seleniu, iar ouăle şi peştele sunt alimente bogate în acestea. De asemenea, poţi consuma şi usturoi, ceapă sau legume ca broccoli, varză, varză de Bruxelles şi conopidă.

De asemenea, când ţii o cură de detoxifiere este recomandat să renunţi la fast-food (la care oricum ar trebui să renunţi din atât de multe motive), prăjituri, băuturi dulci şi energizante, carne grasă, prăjeli, dar şi alcool şi tutun. Să nu uităm, bineînţeles, cât de important este consumul de apă plată, sucuri naturale de fructe sau ceaiuri.

Ţine minte! Chiar dacă ţii o cură de detoxifiere o dată la câteva luni, trebuie să încerci să duci un stil de viaţă sănătos zi de zi!

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *