Cum combați stresul în funcție de zona corpului afectată

By  | 

În ultima vreme, cuvântul „stres” apare tot mai des în topul cauzelor pentru care ne văităm de una sau de alta. Dacă momentele tensionate afectează una dintre cele cinci zone-cheie de mai jos, uite ce poți face.

UNDE simți stresul?

Cap

Durerile intense de cap pot apărea din varii motive, de la lipsa de magneziu și până la deshidratare, însă stresul are frecvent acest efect. Deseori, durerea poate fi cauzată de un cumul de factori precum stres, oboseală (insomnia este un efect comun al stresului), anumite carențe de vitamine sau minerale, malnutriție, efort mental prelungit, dar și probleme sentimentale. Atenție, stresul cronic poate duce și la depresie!

Piept

Arsuri în coșul pieptului? Normal, stresul poate stimula acizii din stomac, care trimit semnale sub formă de arsuri absolut îngrozitoare. Un alt efect pe care stresul te face să-l simți în piept este respirația alertă, ceea ce poate duce la dificultăți de respirație. Nici inima nu scapă de efectele stresului, care dăunează arterelor, crescând în timp riscul de atac de cord.

Stomac

Durerile de stomac, spasmele în partea de jos a intestinului gros, dereglările de tranzit sunt doar câteva dintre problemele pe care stresul le cauzează (pe termen lung, pot exista urmări mult mai grave). În plus, stresul poate determina ficatul să elibereze mult mai multă glucoză în sânge, sporind considerabil riscul de diabet.

Zona intimă

Infertilitatea poate fi, de cel mai multe ori, o consecință a stresului (multe cupluri procreează după ce îl elimină din viața lor). La bărbați, pot apărea frecvent disfuncții erectile, în vreme ce femeile pot experimenta dereglări menstruale, ba chiar amenoree (lipsa menstruației).
Ca să nu mai vorbim de libido, care scade dramatic pentru 
ambele sexe.

Membre

Încordarea (inconștientă) musculaturii este o manifestare a stresului, făcându-te să te simți de parcă ai fost călcată în picioare de o familie de elefanți. Orele petrecute aplecată deasupra computerului, stând în șezut, presiunea exercitată asupra picioarelor etc. agravează disconfortul muscular. Firesc, toate acestea te determină să renunți la un lucru care ți-ar putea fi de un real folos: mișcarea.

CE remediu rapid există?

O cafea

Dar numai dacă nu cumva ai consumat deja prea multă. Cercetătorii spun că efectul cofeinei ar putea ajuta, dat fiind că această tinde să contracte vasele de sânge. De preferat ar fi să o savurezi în aer liber, nu în fața computerului. Și sportul ajută: 30-45 de minute de exerciții cardio (poate fi și dans) determină eliberarea endorfinelor, care pot curma durerea de cap.

Autocontrol

Indiferent ce-ar fi, n-are cum să fie mai important decât sănătatea ta. Și numai tu ești capabilă să-ți controlezi eficient stresul. Sunt utile exercițiile de respirație (inspiră-expiră adânc de 15-20 de ori), înotul și un plan de gestionare a stresului, care poate implica o reprioritizare a sarcinilor care-ți provoacă stres, o schimbare majoră (în carieră sau în viața personală) sau poate… să spui „stop”.

Meniu
 antistres

Stresul ne face fie să mâncăm necontrolat și nesănătos, fie să reprimăm total hrana, ambele tendințe afectând stomacul. Specialiștii spun că există câteva alimente care pot ajuta creierul să producă mai multă serotonină, datorită conținutului lor bogat în triptofan: brânza, cerealele integrale și carnea de pui. Ca să nu mai vorbim de faptul că gătitul relaxează!

Cui pe cui scoate

Ce mod mai bun de a combate stresul dacă nu cu… pasiune. Fie că vrei să concepi ori ba, important e să nu te mai gândești la nimic și să te lași pradă erotismului. Ar putea fi de ajutor un pic de atmosferă, iar uleiurile esențiale (lavandă, bergamotă, ylang-ylang) au un rol dovedit antistres. Bine, și un pahar
de vin roșu!

Masaj și relaxare

De când nu te-ai mai lăsat pe mâinile unui maseur care să stoarcă și ultima picătură de încordare din tine? Programează degrabă o ședință, apoi încheie-ți ziua cu o baie caldă, „condimentată” cu săruri aromatice, având grijă să ții picioarele ridicate pe marginea căzii, astfel încât să le dai și picioarelor ocazia să scape de presiune, trimițând și creierului un semnal clar că e timpul să se relaxeze.

Foto: Unsplash

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *