Cu dieta la restaurant

By  | 

Daca esti la dieta, nu inseamna ca trebuie sa te inchizi in casa, departe de tentatiile culinare ale orasului. Tot ce trebuie sa faci este sa fii echilibrata in ceea ce comanzi si sa te limitezi la alegerile care te “avantajeaza”. Nu stii care sunt acelea? E momentul sa afli!

1. Italienesc

Opteaza pentru o pizza cat mai simpla, fara topping-uri prea imbelsugate, carnati sau mezeluri de mai multe feluri.

Pizza quatro formaggi este interzisa din start! Chiar daca nu are carne, combinatia de branzeturi este o adevarata bomba calorica. Alege “variatiunile” cu legume (rosii, ciuperci, dovlecei, vinete, ardei gras), jambon sau fructe de mare.

Daca vrei paste, renunta la carbonara si alege spaghete cu legume, fara prea mult sos.

In cazul in care nu-ti este chiar asa de foame, alege o portie de carpaccio (felii de carne cruda cu fulgi de parmezan, rucola, ulei de masline si otet balsamic) cu 2 triunghiuri de foccacia, sau un snitel de curcan cu salata.

Alte detalii:

  • ca desert, alege o salata de fructe sau un simplu ceai aromat
  • daca ai chef sa bei ceva, limiteaza-te la maximum doua pahare de vin
  • ai grija ca in restul zilei sa mananci mai putin decat de obicei, pentru “a compensa iesirea.

2. Asiatic

Japonez:

  • Poti manca sushi sau maki dupa pofta inimii, dar atentie la sosul de soia care este mult prea sarat.
  • Alegerea ideala: supa Miso cu sachimi sau paine cu usturoi.

Chinezesc:

  • Evita rulourile cu carne de vita sau creveti, care sunt prajite intr-o baie de ulei.
  • Alege tot ce este gatit cu aburi sau orezul cu legume, care este o buna sursa de proteine.
  • Un bol de supa cu ravioli de creveti si legume sauté iti va da energia de care ai nevoie fara a te incarca de grasimi rele.

Sfat: Nu ezita sa intrebi chelnerii despre felul cum sunt gatite mancarurile pe care ai de gand sa le comanzi sau chiar poti cere sa discuti cu bucatarul, este dreptul tau.

3. Restaurant Traditional – Berarie

Aici tentatiile sunt foarte mari pentru ca mancarea este in general foarte consistenta si foarte… frumos mirositoare. Alege o salata bogata, dar atentie la “aglomerarea” de proteine! Daca are si jambon si oua fierte si cascaval si cartofi, caloriile se cam aduna.

Mai poti cere peste la gratar cu legume fierte, scoici marinate sau orice alt fel de preparat din fructe de mare (cu conditia sa nu fie prajite).

Sosurile, cartofii prajiti si deserturile sunt interzise. Poti alege o inghetata mai light sau un cheese cake, cu conditia sa le imparti cu partenerul.

4. Fast Food

Vrei un sandwich rapid pentru pranzul de la birou? Iata ce trebuie sa ai in vedere: alege paine integrala, bogata in fibre (recomand painea neagra cu seminte); renunta la maioneza, sosuri si cartofi prajiti; alege piept de pui pe gratar si nu snitel.

Salata greceasca este si ea o varianta foarte light.

Ai chef de ceva dulce? Alege o placinta cu mere sau dovleac, sau una cu specific mediteranean (contine branza feta si mai multe sortimente de condimente picante).

5. Cofetarie – Gelaterie

Deserturile din branzeturi fine si fructe sunt bune pentru ca sunt satioase si sunt si usoare (pana la un punct, desigur). Inghetata este poate cea mai OK varianta daca tot te-ai hotarat sa mananci ceva dulce. Renunta insa la frisca si toppinguri de ciocolata sau caramel.

Daca stii ca te poti abtine, comanda impreuna cu iubitul tau o prajitura la care poftesti si ia cel mult 4 lingurite. Ti-ai satisfacut dorinta si ti-ai pastrat si dieta in limite rezonabile.

Salatele de fructe, fresh-urile si milk shake-urile sunt de asemenea variante bune din punct de vedere caloric, asa ca poti comanda fara regrete.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *