Cu ce inlocuim sarea

By  | 

Sarea se foloseşte în toate preparatele, de la supă la friptură, de la pizza la paste, de la salate la prăjituri. Scopul său este „a da gust” mâncărurilor, dar trebuie să avem grijă câtă sare folosim. 

Cand avem nevoie de detoxifiere?

Nutriţioniştii ne recomandă să consumăm 5 grame de sare zilnic, nici mai mult, nici mai puţin. Da, poţi avea probleme de sănătate şi dacă nu consumi suficientă sare! Totuşi, problemele majore apar în cazul exceselor. Iată cu ce problemne te poţi confrunta în acestă situaţie:

  • creşterea tensiunii;
  • creşterea riscului de accidente vasculare;
  • favorizarea osteoporozei;
  • favorizarea retenţiei de lichide;
  • agravarea bolilor de ficat;
  • insuficienţa renală;
  • boli cardiace.

Deci, cu ce putem înlocui sarea pentru a nu face excese?

5 superalimente verzi pe care trebuie sa le mananci mai des

Coajă de lămâie, lime sau portocală – ideală în salate, sosuri, prăjituri, dar şi unele mâncăruri. Pentru a fi sigură că ai curăţat coaja cât de bine s-a putut, lasă citricele timp de 10-15 minute în apă cu bicarbonat de sodiu. 

Mărarul – ideal pentru salate, sosuri şi unele ciorbe. Este recomandat să foloseşti mărar uscat sau seminţe de mărar. 

Sos de soia – ideal pentru salate, orez şi amestecuri de legume.

Borş – ideal pentru ciorbe.

Ierburi proaspete (pătrunjel, busuioc, cimbru, mentă, leuştean etc) – pentru diferite mâncăruri.

Piper, chimen, cuişoare, boabe de muştar, pudră de ardei iute sau dulce, nucşoară, scorţişoară – pentru diferite mâncăruri. Aceste condimente au un gust intens, dar plăcut, care te vor face să nu observi lipsa sării.

Cele mai bune antibiotice naturale

Ceapă, usturoi – pentru diferite mâncăruri. Din nou, două sugestii foarte aromate, cu gust intens, care se potrivesc multor preparate.

Oţet – ideal pentru salate, sosuri, murături, preparate din carne (în funcţie de tipul de oţet ales: de mere, balsamic, de vin etc).

După cum vezi, nu e deloc greu să înlocuieşti sarea. Poţi încerca sugestiile noastre în diferite tipuri de mâncăruri, pentru a vedea care este pe placul tău. Încearcă să fii creativă, nu ai de unde să ştii ce gusturi îţi plac până nu le încerci.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *