Cosmo Man: Mâncarea care-ți face rău la… fizic

By  | 

Mâncarea din farfuria ta are mare legătură cu modul cum arăți! Afla de unde ți se trag unele probleme și ce mâncăruri te fac și mai arătos!

Piele forte
Bărbieritul este agresiv cu tenul tău, chiar dacă folosești cele mai eficiente produse și accesorii, deoarece pielea este privată de stratul protector de grăsime si se poate irita ușor. Din fericite, cercetătorii au descoperit faptul că unele vitamine și minerale ajută pielea să față față mai bine procesului, dar și să grăbească regenerarea celulară. Vitamina C ajută la vindecarea pielii și poate chiar preveni inflamațiile, vitamina A previne deshidratarea (iminentă post-bărbierit) iar vitamina E dublează efectul celor două menționate anterior.

Preferata ta: carne cu cartofi (și produsele fast-food care le conțin)
Combinația asta este vinovată pentru „proeminența” din față și nu numai… Înlocuiește doar cartofii cu legume gratinate sau fierte ori salată și vei observa îmbunătățiri majore în câteva săptămâni: nu doar că vei pierde din rotunjimile nedorite, dar vei constata că și aspectul pielii se îmbunătățește considerabil. Bonus: un plus de energie, deoarece organismul tau nu va fi nevoit să mai consume din energie pentru a consuma calorii.

Hrana anti-acnee
Acneea este genul de problemă care te face să înțelegi de ce femeile sunt atât de „distruse” când se trezesc cu un coș: ai senzația că toată lumea se uită fix la problema ta… Sigur că vei fi nevoit să îți achiziționezi produse anti-acneice – un exfoliant, o cremă de față, etc. – dar nici alimentația nu e de neglijat dacă vrei să scapi de multitudinea de coșuri: va trebui să suplimentezi aportul de vitamine A, C și E, plus zinc și seleniu. Proteine precum peștele, gălbenușul, organele sunt bogate în vitamina A, și merg de minune cu varză de Bruxelles sau ardei, care conțin vitamina C, ca dealtfel și citricele sau guava. Vitamina E se regăsește în migdale, alune și soia, iar zincul și seleniul în fructele de mare, cerealele integrale și carnea de vită.

Preferatele tale: chips, floricele, oleaginoase prăjite
Ai remarcat apariția unor coșuri sau că pielea ta e neobișnuit de grasă pe frunte, nas și bărbie? Gustările nesănătoase pot genera, se pare, astfel de efecte. Știm că la bere nu poți renunța (deși n-ar strica să te oprești la două, nu de alta, dar nutriționiștii o consideră „pâine” lichidă), măcar „garnitura” schimb-o cu ceva mai sănătos. Oleaginoasele neprăjite – migdale, caju, nuci, miez de semințe – sunt foarte gustoase și te ajută totodată să scapi de problemele pielii (sunt bogate în vitamina E, deci rezolvă și problemele apărute după bărbierit) și să îți îmbunătățești aspectul podoabei capilare.

Probleme, părule?
Pierderea masivă de păr poate înspăimânta orice bărbat! Pentru a preveni dezastrul, dar și pentru a avea un păr sănătos, trebuie să mărești aportul de cupru, biotină, vitamina B, zinc, seleniu, fier și acizi grași. Cuprul se găsește din belșug în carnea de vițel, miel și fructe de mare. Pentru mai multă biotină, optează pentru ficat de vită, pește, galbenuș, lactate, drojdie de bere, cereale, nuci, alune, dar și leguminoase (fasole, praz, varză) și condimente (cimbru, chimen, patrunjel, busuioc), bogate în fier.

Preferatele tale: sucurile acidulate și băuturile energizante
Nu ne mai legăm de kilogramele tale (în plus), dar îți vom spune că iritațiile cu care te confrunți din când în când pe față pot apărea din cauza acestor lichide. În plus, cercetărorii spun că băuturile carbogazoase pot duce la afecțiuni grave ale prostatei, iar energizantele te expun riscurilor cardiace, fiind de patru ori mai bogate în cofeină decât cafeaua. Dacă nu te poți rezuma la apă, consumă mai degrabă limonadă, fresh-uri de legume și fructe ori suc de aloe-vera.

„Deci, ce mănânc?”
După cum vezi, de toate! Lista este mai mult decât permisivă, iar restricțiile le poți număra pe degetele de la mână. Totul este să fii dispus să experimentezi, în loc să rămâi fidel meniurilor deja obișnuite. În plus, suntem mai mult decât sigure că iubita ta va fi nespus de încântată să aveți același plan alimentar, fără să trebuiască să se sacrifice să-ți gătească chestii de care ea nu s-ar atinge în ruptul capului! Și dacă ea poate, sigur poți și tu, nu?

O pizza, vă rog!
Deliciosul preparat conține cam 80% carbohidrați, chiar mai mult decât… shaorma! Consumă mai rar preparatele făinoase specific italiene și vei vedea că efortul depus la sală va avea super-rezultate în scurt timp!

Citește tot ce trebuie să știi despre îngrijire în noul Cosmopolitan Man, disponibil acum în punctele de difuzare a presei.


Comments

comments