Scapă de răceală cu armele naturale ale organismului tău!

By  | 

Iarna este sezonul virusurilor și bacteriilor ce provoacă gripă și răceală. Și cine vrea să își petreacă timpul în casă, cu frisoane sau febră, în luna în care au loc cele mai cool și pline de magie petreceri?

Noi nu! De aceea am căutat și am găsit și pentru tine cele mai bune metode prin care poți să previi și să combați gripa și răceala în acest sezon, folosind metode naturale.

Pe scurt? Trebuie doar să faci câteva schimbări în rutina ta zilnică!

Ferește-te de analgezice

Dacă durerile sunt minore (migrene sau crampe ușoare, de exemplu), lasă-ți organismul să le combată de la sine, fără să îl ajuți cu analgezice.

Pastilele anti-durere pe care le iei minimizează treaba compușilor din organismul tău (cum ar fi celulele albe) care ar trebui să acționeze împotriva durerii, iar în cazul unei răceli aceștia nu vor mai putea să acționeze eficient.

Poartă șosete

Extremitățile corpului sunt cele mai predispuse la frig, prin urmare, atunci când nu le protejezi, vor elimina căldura din corpul tău și te vor expune la răceli și gripe. Încearcă, pe cât posibil, să porți șosete groase și căciulă pentru a te feri de riscul unei infecții.

Bea ceai negru

Două căni de ceai negru consumate zilnic îți vor da o doză bună de antioxidanți naturali care te vor proteja de răceală în sezonul rece. Studiile arată că persoanele care beau ceai produc de trei ori mai mulți interferoni (proteine naturale produse de sistemul imunitar) decât persoanele care nu îl consumă.

Gargară cu sare

Gargara cu apă și sare (antiseptic natural) te poate ajuta să scapi de germenii care invadează organismul.

Bacteriile și virusurile pe care le inhalăm în momentul respirației pot rămâne atașate de mucusul membranei din adâncul gâtului, dar o gargară cu sare te va ajuta să scapi de acești ‘inamici’. Studiile arată că acest ‘procedeu’ poate să scadă riscul infecțiilor virale cu până la 35%.

Strecoară un antrenament în programul tău

Un antrenament zilnic poate să-ți scadă riscul de a prinde o răceală. Chiar și 15 minute de exerciții zilnice pot să facă diferența!

Corpul tău produce compuși care luptă împotriva bacteriilor, iar mișcarea fizică ajută organismul să producă o cantitate mai mare din acești compuși. Serotonina, dopamina și hormonii naturali de creștere vor lupta împotriva răcelii și gripei mai agresiv dacă faci mișcare zilnic!

Relaxează-te în fața televizorului

Da! Ai citit bine! 30 de minute de relaxare zilnică reduce hormonii de stres, cum ar fi adrenalina și cortizolul. Acești hormoni încetinesc acțiunea celulelor albe din sânge și le reduc acestora abilitatea de a lupta împotriva bacteriilor.

Sistemul tău imunitar scade considerabil în perioadele de stres, iar cercetătorii au descoperit că 30 de minute de pauză zilnic scad riscul de îmbolnăvire cu până la 80%.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *