Cele mai sanatoase 5 alimente pentru femei

By  | 


Broccoli

S-a demonstrat ca broccoli contine cele mai multe enzime detoxifiante. In plus, nu numai ca te ajuta sa scapi de toxine, dar reduce si riscul de cancer de col uterin si de san.

Broccoli este bogat in vitamina B, necesara pentru protejarea ADN-ului si formarea de noi celule, iar acidul folic, existent si el in broccoli, e un nutrient esential pentru femeile gravide.

Citeste si: 7 alimente pe care ar trebui sa le consumi zilnic

Studiile au demonstrat ca femeile sunt mai predispuse la depresie decat barbatii, iar vitaminele din aceasta leguma verde reduc simptomele depresiei. Mai mult, broccoli e un diuretic natural, ajutand la reducerea balonarii si a retentiei apei in organism.

Vitaminele C, K, A si B, fosfor, magneziu si proteine – toate le regasim in broccoli, o leguma fara concurenta in alimentatia sanatoasa.

  • SFAT COSMO: Broccoli se gateste mai putin de 15 minute. Pentru un gust mai bun, nu-l tine mai mult de 5 minute la abur, stropeste-l cu ulei de masline si lamaie si adauga sare de mare, dupa gust.

Citeste si: 9 gustari care iti dau energie

Ceapa rosie

Aceasta leguma – de baza in multe mancaruri – este anti-inflamatoare, antibacteriana si o bogata sursa de vitamina C, magneziu si potasiu. In plus, combate artrita si osteoporoza, vindeca infectii si ajuta si la scaderea tensiunii arteriale si a trigliceridelor. La fel ca si brocoli, ceapa rosie consumata regulat reduce riscul de cancer cu pana la 73%.

  • SFAT COSMO: Pastreaza in frigider, intr-un recipient, ceapa rosie cruda tocata si adauga din ea la mancare in timpul saptamanii.

Citeste si: Secrete care te mentin sanatoasa la orice varsta

Somon

Somonul este bogat in Omega-3, acizi grasi si vitamina D, toate benefice pentru sanatatea organismului femeii. Expertii spun ca vitamina D este esentiala in prevenirea osteoporozei, iar Omega-3 are numeroase beneficii, de la tratarea depresiei pana la prevenirea cancerului de san.

  • SFAT COSMO: Consuma file de somon cu rozmarin prospat tocat si piper negru. Adauga felii de lamaie si pune la cuptor timp de 15 minute. Poti incerca sa combini somonul cu salate sau in omleta.

Legume verzi

Adica: varza, spanac, macris, napi si rucola – sunt bogate in vitamina K, A si C, calciu, beta-caroten, acid folic si fibre dietetice. Toate aceste verdeturi reduc riscul bolilor de inima, iar spanacul este un aliment esential pentru femeile insarcinate, datorita continutului mare de fier, care da energie. Avand in vedere ca depozitele de calciu sunt mai frecvente la femei decat la barbati, vitamina K – existenta in frunzele acestor legume verzi – este necesara oricarei femei pentru a avea un organism sanatos.

Citeste si: Cele mai sanatoase tipuri de branza

  • SFAT COSMO: Pentru a putea beneficia de cat mai multe substante nutritive, trebuie sa combini legumele verzi cu grasimi sanatoase – astfel iti ajuti organismul sa retina vitaminele. Alege frunzele care au o nuanta de verde inchis si adauga la salate o mana de stafide sau caju.

Fasole

Indiferent de sortiment, fasolea este bogata in acid folic, fibre, proteine si fier, care ajuta la reducerea diabetului zaharat tip 2 si a hipertensiunii. Potasiul din fasole are un rol esential in rezistenta oaselor si in prevenirea ostoporozei la femei, iar triptofanul imbunatateste somnul si starea de spirit. Cercetatorii au demonstrat ca acesti compusi au rolul de a preveni fracturile osoase si amelioreaza simptomele specifice perioadei de menopauza.

  • SFAT COSMO: Daca alegi fasole la conserva, clateste-o bine inainte de a o gati. O poti pune intr-un blender in care sa adaugi humus, o lingura de ulei de masline extra-virgin si putin ardei iute. Amesteca pana se omogenizeaza si serveste cu cruditati.

Citeste si: Ce sa mananci pentru a avea un somn linistit

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *