Cele mai populare mituri despre mușchi

Există câteva lucruri pe care trebuie să le știi (corect) despre corpul tău, iar asta include sistemul care-l susține să facă absolut totul.

Privești cu suspiciune abdomenul ferm și perfect conturat al fetei de lângă tine, gândind că „așa s-a născut”, în vreme ce tu „n-ai avut noroc” decât de o siluetă îndoielnică. În plus, ești la dietă de când te știi, pentru că „și apa se pune”.



E drept, moștenirea genetică joacă un rol important în ceea ce privește forma corpului tău, iar metabolismul fiecărei persoane este unic. Dar depinde de noi să ne gestionăm greutatea și forma fizică, cu ajutorul unei alimentații echilibrate și exercițiilor fizice, de care depinde inclusiv acel obiectiv la care multe dintre noi visează: musculatură perfectă.

Dar și în acest caz, ca-n multe altele, planează câteva idei preconcepute, iar noi ne-am propus să le demontăm.

#1 Pentru a pierde kilograme și câștiga masă musculară e nevoie de cardio.

Deși e adevărat că exercițiile cardio ard mai multe calorii prin comparație cu ridicarea greutăților, acestea din urmă sunt cele care ard cu adevărat grăsimea, ceea ce e cu totul diferit.

Ca să înțelegi exact despre ce vorbim, atunci când dai jos zece kilograme prin dietă și cardio intens, trei dintre acestea vor fi cel mai probabil mușchi, arată medicul John Porcari, director de programe în cadrul Universității din Wisconsin.

În schimb, dacă adaugi în program și forță, procentul de ardere a grăsimii este mai mare, iar masa musculară câștigată (și întreținută) te face să arăți mai suplă în ciuda a ceea ce arată cântarul.

#2 Trebuie să consumi multe proteine pentru a face mușchi.

Este adevărat că proteinele promovează procesul de formare a mușchilor, „dar nu ai nevoie de cantități exorbitante pentru a face acest lucru”, arată John Ivy, Ph.D., autor al lucrării Nutrient Timing. Excesul de proteine se descompune în aminoacizi și azot, care sunt fie excretați, fie transformați în carbohidrați și depozitați.

De aceea, este mult mai important ca atunci când consumi proteine să urmărești un consum corect de carbohidrați, astfel încât să susții sinteza proteinelor (prin menținerea unui nivel ridicat de aminoacizi în sânge).

#3 Dacă nu este „lucrat”, țesutul muscular se transformă în grăsime.

Bine, chiar este adevărat că mușchii vor începe să se micșoreze dacă nu-i mai folosești la intensitatea corectă, arată CEO-ul Innovative Fitness, Curtis Christopherson, pentru Insider. Iar dacă numărul de calorii rămâne constant și după încetarea activității fizice susținute, o mare parte vor fi stocate cel mai probabil sub formă de grăsime corporală, nefiind utilizate drept combustibil.

Prin urmare, nu mușchiul se transformă în grăsime, ci masa musculară se pierde în timp ce te îngrași pentru că nu îți ajustezi dieta.

#4 E greu să-ți recapeți mușchii, odată pierduți.

Te pregătești să „serbezi” X ani de când ai călcat ultima orară în sală, și tot ce-a mai rămas din musculatura ta lucrată sunt pozele din feed? Ei bine, vestea bună este că te poți întoarce în timp – în sensul că îi poți reface cum erau, chiar dacă bați 40 de ani sau chiar mai mult, arată Marcas Bamman, directorul Centrului de Medicină de la Universitatea Alabama.

Acesta a efectuat un studiu în care bărbați și femei în vârstă de 60-70 de ani au început antrenamente cu greutăți și au dezvoltat mușchi la fel de voluptoși precum cei ai unei persoane de 40 de ani.

Citește și: Cele mai populare mituri despre celulită

Foto: iStock

Nici un comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata.