Cele mai mari greseli de antrenament

By  | 

Nu respiri corect 

Dacă nu respiri bine, vei obosi rapid, vei avea ameţeli şi vei ieşi din sală după doar zece minute de cardio. Cei mai mulţi antrenori recomandă o respiraţie în doi timpi – inspiri în prima jumătate a exerciţiului şi expiri în cea de-a doua. De exemplu: Când faci abdomene, la ridicare inspiri, la coborâre expiri. Inspiră adânc, lent, fără nici o grabă, şi vei putea lucra mai mult. Să nu cumva să-ţi ţii respiraţia în timp ce lucrezi cu gantere – te vor lua ameţelile cu siguranţă. 

Pierzi timpul 

Statul la palavre cu prietenele, lâncezeala pe podea sau răsfoitul revistelor sunt activităţi pe care le poţi face acasă. La sală vii să faci mişcare şi dacă nu „munceşti” 100% din timp, corpul tău nu o să dea rezultatele la care visezi. Dacă ai obosit în timpul programului de cardio, încetineşte ritmul şi „treci” pe modul alergare uşoară, dar nu te opri. În cazul în care lucrezi cu greutăţi sau aparate, fă câteva abdomene ca să te odihneşti. Dacă iei o pauză mai lungă de 60 de secunde, o să scadă brusc ritmul cardiac, iar procesul de ardere al grăsimilor va fi diminuat. 

Nu alternezi tipurile de antrenament 

Ţi-ai descoperit o adevărată pasiune pentru pilates şi nu mai vrei să auzi de alte antrenamente, aşa că faci câte două ore pe zi de power pilates, de patru ori pe săptămână. Poate că în prima lună, corpul tău va fi foarte încântat de intensitatea şi determinarea cu care îl lucrezi, dar după aceea, nu o să mai „răspundă” la tratament. De ce? Pentru că muşchii se obişnuiesc cu antrenamentul şi devin leneşi. Trebuie să-i „şochezi” în fiecare săptămână cu cîteva exerciţii noi ca să se menţină tonifiaţi. De aceea, cel mai bine e să variezi tipurile de antrenament de-a lungul zilelor săptămânii. 

Te grăbeşti 

Asta e cea mai frecventă şi mai periculoasă greşeală de antrenament. Ştiu că îţi doreşti să termini mai repede seturile de exerciţii şi să nu te mai doară muşchii, dar dacă nu execuţi exerciţiul corect, nu o să-ţi antrenezi muşchii cum trebuie. Mai rău e că ai putea avea „accidente” din cauza faptului că îţi soliciţi ligamentele şi nu muşchiul. 

Exagerezi cu abdomenele

Faptul că faci sute de abdomene nu înseamnă că vei scăpa de grăsimea de pe burtă sau că vei face „pacheţele”. Dacă nu ai o alimentaţie adecvată (puţine grăsimi şi dulciuri), şi nu lucrezi cu gantere sau dacă nu faci cardio deloc (măcar o şedinţă de spinning pe săptămînă), nu vei arăta ca fetele din reviste. Trebuie să ai răbdare şi să-ţi echilibrezi programul de antrenament încercând tot felul de sporturi de sală şi nu numai. 

 

 

 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *