Cele mai mari greseli de antrenament

By  | 

Lucrezi mult la sală, dar nu ești așa mulțumită de rezultate? Uite care sunt cele mai mari greșeli de antrenament pe care le poți face. 

Nu respiri corect

Dacă nu respiri bine, vei obosi rapid, vei avea amețeli și vei ieși din sală după doar zece minute de cardio. Cei mai mulți antrenori recomandă o respirație în doi timpi – inspiri în prima jumătate a exercițiului și expiri în cea de-a doua. De exemplu: când faci abdomene, la ridicare inspiri, la coborâre expiri. Inspiră adânc, lent, fără nici o grabă, și vei vedea că vei putea lucra mai mult. Să nu cumva să-ți ții respirația în timp ce lucrezi cu gantere – te vor lua amețelile cu siguranță.

7 trucuri pentru un antrenament eficient

Pierzi timpul

Statul la palavre cu prietenele, lâncezeala pe podea sau răsfoitul revistelor sunt activități pe care le poți face acasă. La sală vii să faci mișcare și, dacă nu „muncești” 100% din timp, corpul tău nu o să dea rezultatele la care visezi. Dacă ai obosit în timpul programului de cardio, încetinește ritmul și „treci” pe modul de alergare ușoară, dar nu te opri. În cazul în care lucrezi cu greutăți sau aparate, fă câteva abdomene ca să te odihnești. Dacă iei o pauză mai lungă de 60 de secunde, ritmul cardiac o să scadă brusc, iar procesul de ardere al grăsimilor va fi diminuat.

3 site-uri pentru antrenamente distractive, dar care functioneaza

Nu alternezi tipurile de antrenament

Ți-ai descoperit o adevărată pasiune pentru pilates și nu mai vrei să auzi de alte antrenamente, dar în schimb faci câte două ore pe zi de power pilates, de patru ori pe săptămână. Poate că în prima lună corpul tău va fi foarte încântat de intensitatea și determinarea cu care îl lucrezi, dar după aceea, nu va mai „răspunde” la tratament. De ce? Pentru că mușchii se obișnuiesc cu antrenamentul și devin leneși. Trebuie să-i „șochezi” în fiecare săptămână cu câteva exerciții noi ca să se mențină tonifiați. De aceea, cel mai bine e să variezi tipurile de antrenament de-a lungul zilelor săptămânii.

Te grăbești

Asta e cea mai frecventă și mai periculoasă greșeală de antrenament. Știu că îți dorești să termini mai repede seturile de exerciții și să nu te mai doară mușchii, dar nu vei face nici o „brânză” dacă te grăbești. Nu execuți exercițiul corect, deci nu-ți antrenezi mușchii cum trebuie. Mai rău e că ai putea avea „accidente” din cauza faptului că îți soliciți ligamentele și nu mușchii.

De ce nu functioneaza antrenamentul tau

Exagerezi cu abdomenele

Faptul că faci sute de abdomene nu înseamnă că vei scăpa de grăsimea de pe burtă sau că vei face „pachețele”. Dacă nu ai o alimentație adecvată (puține grăsimi și dulciuri), și nu lucrezi cu gantere sau dacă nu faci cardio deloc (măcar o ședință de spinning pe săptămână), nu vei arăta ca fetele din reviste. Trebuie să ai răbdare și să-ți echilibrezi programul de antrenament încercând tot felul de sporturi de sală și nu numai.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *