Cele mai bune surse de proteine pentru vegetarieni

By  | 

Ai decis de curând să renunți la carne și nu ești foarte sigură care sunt cele mai bune surse de proteine pentru vegetarieni? Află acum!

Una dintre cele mai comune întrebări pe care le primesc legate de alimentația vegetariană este de unde îmi iau proteinele. Poate deveni foarte obositor să auzi mereu asta, după cum probabil vei afla, dar, dintr-un motiv sau altul, oamenii pur și simplu cred că doar carnea conține proteine.

De ce am ales să fiu vegetariană

Astfel, iată care sunt cele mai bune surse de proteine pentru vegetarieni:

Soia este o sursă excelentă de proteine, având aproape 40g proteine/100g, adică jumătate din necesarul zilnic. Există foarte multe produse din soia pe piață, le găsești prin aproape orice supermarket și nu sunt prea scumpe.

Lintea și fasolea conțin cam 20-25g proteine/100 g. În plus, sunt bogate și în fibre, magneziu, calciu, potasiu, fier și fosfor. Și de data aceasta, există multe tipuri de fasole, iar cea mai bogată în proteinie este azuki, de origine japoneză.

Cerealele integrale sunt foarte consumate și de către carnivori, foarte des chiar. Orezul brun, hrișca, meiul, quinoa, ovăzul și orzul se numără printre acestea. Au numeroase beneficii pentru sănătate, printre care amintim menținerea unei greutăți corporale normale, evitarea apariției bolilor inflamatorii, scăderea șanselor apariției bolilor cardiovasculare sau susținerea sănătății sistemului osos.

Mituri despre proteine

Semințele de dovleac conțin 8g proteine/100g și pot fi consumate nu doar ca atare, ci și în diferite salate. Ele au și un conținut mare de triptofan, care te poate scăpa de insomnie.

Există și verdețuri pline de proteine, precum spanacul, broccoli sau varza kale. Data viitoare când cineva se amuză pe seama ta și îți spune că vegetarienii măcâncă doar salate, deci nu au cum să consume proteine, vorbește-le despre aceste verdețuri!

De asemenea, nucile sunt atât o gustare sățioasă, cât și o sursă bună de proteine. Mai avem și arahidele (plus untul de arahide), migdalele (plus untul de migdale). Yummy!

Mazărea conține 9g proteine/100 g și este bogată și în vitaminele C, B9, B2, B1, B5, B6, zinc, fier, fosfor şi potasiu. Mai mult, ea poate stabiliza nivelul de zahăr din sânge!

Carnea poate cauza cancer

Vezi? Acum pare mai simplu să renunți la carne, nu-i așa?


Comments

comments