Cele mai bune pozitii de somn

By  | 

Un somn liniştit depinde de mulţi factori, printre care şi poziţia corectă în pat. De câte ori nu ţi s-a întâmplat să te trezeşti după o noapte de somn mai obosită decât erai când te-ai băgat în pat? Odată ce eliminăm posibilitatea ca salteaua să fie de vină pentru noaptea ta ”zbuciumată”, singurul vinovat rămâne poziţia nepotrivită de somn.

În general, poziţia corectă de somn este aceea care îţi menţine coloana vertebrală într-o poziţie cât mai naturală, dreaptă şi curbată. De aceea trebuie să înveţi să adaptezi poziţia în care dormi tu de obicei astfel încât să îndeplineşti această condiţie importantă.

Cum corectezi poziţia de somn naturală

Dacă dormi pe spate trebuie să dormi cu capul pe pernă şi să foloseşti o altă pernă rotundă pentru susţinere sub genunchi şi să improvizezi una şi pentru mijloc. Cel mai simplu rulezi un prosop de baie pe care îl pui în curbura de la spate.

Dacă dormi pe burtă este indicat să dormi fără pernă, cu capul direct pe saltea. În schimb, vei avea nevoie de o pernă moale sub pelvis, pentru susţinerea abdomenului inferior. Se spune că această poziţie favorizează digestia dar asta nu înseamnă că e ok să mănânci înainte să te bagi în pat, la somn.

Dacă dormi în lateral rişti să ai probleme cu durerile de spate, de umăr şi de şold. În mod paradoxal, durerea de umăr se tratează din prin dormitul lateral, doar că pe partea opusă umărului care te doare. Ca să nu mai ai probleme cu durerile de spate, dormi cu o pernă în braţe (asta dacă nu ai un partener care să te strângă tandru la piept) şi cu piciorul superior sprijinit de o pernă. Prin faptul că piciorul de deasupra trebuie să se sprijine pe saltea contorsionează coloana şi îţi provoacă probleme pe termen lung.

Poziţiile de somn corecte pentru problemele tale

SMP. Când ai dureri premenstruale ai tendinţa să adopţi poziţia de fetus, care îţi face mai mult rău conform experţilor. Cea mai indicată poziţie de somn pentru această situaţie este pe spate, cu braţele pe lângă corp şi cu un morman de perne sub picioare (genunchi).

Când eşti răcită sau ai probleme cu sinusurile mai bine laşi gravitaţia să îşi facă treaba; dormi în lateral (dacă dormi pe spate vei dormi cu gura deschisă) şi ia în braţe o pernă. Ai grijă când ai probleme să dormi cu capul mai sus decât restul corpului, pe o pernă mai mare.

Dacă ai arsuri stomacale (reflux gastro-esofagian) în timpul somnului este indicat să dormi în poziţia laterală, pe partea stângă. Astfel, organismul va pune presiune pe sfincterul esofagian care permite refluxul gastric. Dacă în mod normal obişnuieşti să dormi pe spate este indicat să dormi cu capul mai sus decât restul corpului.

Nici o poziţie nu este greşită atâta timp cât te trezeşti odihnită şi cu poftă de viaţă. Iar când apar probleme care îţi sabotează somnul, ţi-am oferit (sperăm noi) trucurile necesare să le depăşeşti!

 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *