Cele mai bune diete pentru pielea ta

By  | 

Dieta mediteraneana

Aceasta dieta abunda in peste, ulei de masline, verdeturi si fructe. Toate acestea te ajuta sa iti mentii inima sanatoasa si te protejeaza impotriva cancerului de piele.

Acizii grasi Omega-3 existenti in peste mentin elasticitatea pielii, iar uleiul de masline si rosiile contin antioxidanti care apara pielea de efectele expunerii la soare, ne asigura dr. Leslie Baumann de la Institutul de Cercetare din Miami, Florida.

Dieta vegetariana

Indiferent ca ai ales sa nu mananci carne din motive etice sau pur si simplu pentru o mai buna sanatate, trebuie sa stii ca ai facut o alegere excelenta.

Pe langa fructele si legumele proaspete recomandate de aceasta dieta, trebuie sa consumi si cereale integrale, benefice pentru piele. Antioxidantii din alimentele vegetariene intarzie aparitia ridurilor, a petelor maro de pe piele si a semnelor de imbatranire.

Fiind saraca in grasimi, dieta vegetariana permite consumul de seminte de in si a uleiurilor de masline si de floarea-soarelui, care te ajuta sa slabesti, sustine dr. Baumann.

Dieta bogata in proteine si saraca in carbohidrati

Din aceasta categorie fac parte cunoscutele diete South Beach si Atkins. Acestea elimina din alimentatie painea alba, pastele si zaharul rafinat, inlocuindu-le cu produse proaspete si carne slaba, bogata in proteine.

Grasimile animale sunt de evitat, carnea rosie trebuie inlocuita cu carne de peste si alte proteine slabe, iar apa este necesara in cantitati cat mai mari pentru o hidratare optima a corpului si a pielii. De asemenea, din meniul zilnic nu trebuie sa lipseasca verdeturile si frunzele verzi, bogate in antioxidanti.

Dieta saraca in grasimi

Eliminarea din alimentatie a grasimilor saturate te ajuta sa ai o inima sanatoasa si sa iti subtiezi talia. In plus, specialistii in nutritie sustin ca dietele care nu contin grasimi animale lupta impotriva imbatranirii premature a pielii.

Organismul si pielea au nevoie de grasimi, intr-adevar, dar nu de cele animale, ci de asa-numitele grasimi bune, care se gasesc de pilda in nuci si in uleiul de masline. Ele au un efect benefic asupra epidermei. Dermatologul Cheryl Karcher recomanda: "20% din caloriile zilnice pe care le consumi ar trebuie sa provina din grasimi nesaturate".

Dieta Raw Food

Adeptii acestei diete considera ca alimentele crude, proaspete, negatite isi conserva enzimele naturale, ceea ce ajuta digestia si scaderea in greutate. Desi multi medici nu recomanda aceasta dieta, nimeni nu poate nega ca o astfel de alimentie te ajuta sa ai un ten sanatos.

Gandeste-te numai la uleiurile din nuci si avocado, cat de importante sunt ele pentru mentinerea elasticitatea pielii. Cu toate acestea, pentru organism este foarte greu sa produca colagen, in conditiile in care nu primeste destula carne, avertizeaza dermatologul Lisa Airan.

Dieta CarbLovers

Piatra de temelie a acestei diete este amidonul rezistent (Resistent Starch = RS), un tip de carbohidrat care se comporta ca fibrele, in sensul ca nu este complet digerat, absorbit si transformat in glucoza. Consumand alimente bogate in RS te saturi mai repede si pentru mai mult timp, ceea ce inseamna ca nu vei simti nevoia sa te "rasfeti" cu alimente bogate in zahar si grasimi, care – se stie – dauneaza pielii.

Dieta CarbLovers se bazeaza pe alimente precum oua, cartofi, banane, somon, ton, paste, cereale integrale. Mai multe detalii despre aceasta dieta gasesti pe www.health.com.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *