Cele 7 tipuri de grasimi si cat de sanatoase sunt

By  | 

COSMO îți vorbește despre cele 7 tipuri de grăsimi, pentru a înțelege care este diferența dintre ele și pentru a nu le mai evita.

Probabil că și tu eviți consumarea grăsimilor, considerându-le nesănătoase. De fapt, unele dintre ele sunt chiar bune pentru tine! Iată care sunt cele 7 tipuri de grăsimi și cât de sănătoase sunt.

Cele mai sănătoase grăsimi sunt grăsimile Omega-3, găsite în alimente precum somonul sau semințele de in. Acest tip este foarte bun pentru sănătatea creierului (se știe că reduce riscul apariției bolii Alzheimer), dar și pentru inimă.

Retete asiatice pe care trebuie sa le incerci

Urmează apoi grăsimile monosaturate, găsite în alimente precum uleiul de măsline, untul de arahide și avocado. Acest tip îți ajută organismul să prevină bolile cardiovasculare sau accidentul vascular cerebral.

Mai puțin sănătoase sunt grăsimile polinesaturate, găsite în alimente precum fructele de mare, peștele, brânza sau nucile. Pot scădea nivelul colesterolului și pot scădea riscul apariției bolilor de inimă sau a diabetului de tip 2, dar doar dacă sunt consumate în cantități mici.

Exemple de cine gustoase si sanatoase

Grăsimile saturate se găsesc cel mai des în carne, dar și margarină sau unt. Ele cresc colesterolul, formează plăci de grăsime ce se depun pe artere și cresc riscul apariției bolilor de inimă.

Triglyceride cu catenă medie se găsesc în alimente precum uleiul de palmier sau nucile Macadamia. Acest tip de grăsime crește riscul bolilor de inimă.

Apoi, foarte nesănătoase sunt grăsimile Omega-6, ce se găsesc cel mai des în uleiul de floarea soarelui și cel de porumb. Acest tip de grăsime crește riscul bolilor de inimă.

Grăsimile trans sunt cele mai periculoase și se găsesc cel mai des în carnea de vită, cea de miel, lactatele grase, gogoși, aluat de pizza, chifle de hamburgeri, semipreparate congelate. Acest tip crește nivelul colesterolului rău și în reduce pe cel bun și blochează arterele.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *