Cea mai sănătoasă dietă: dieta bazată pe plante

By  | 

Cele mai noi date dezbătute de Societatea Americană de Nutriţie, la reuniunea emblematică Nutriţia 2018, susţin că dieta bazată pe legume şi fructe are o multitudine de beneficii pentru sănătate.

Dietele vegane au început să devină din ce în ce mai populare, start-ul trend-ului fiind dat de către SUA, unde a crescut numărul persoanelor declarate vegane de la 1% în 2014 la 6% în 2017. Cu toate acestea, faţă de multe alte ţări din Europa, America rămâne încă o ţară consumatoare de proteine animale. În  opoziţie cu Germania, de exemplu, unde jumătate din populaţie obişnuieşte să conume feluri de mâncare fără conţinut de carne.

Nici în România oamenii nu consumă cu precădere legume, iar rata de îngrăşare a populaţie este în creştere.

În acest context, rezultatele studiilor din Olanda, Brazilia şi SUA, prezentate la Nutriţia 2018, au reconfirmat toate beneficiile dietelor vegetariene, doar că, în primul rând, ceea ce face diferenţa între sănătate şi efecte devastatoare ale alimentelor constă în calitatea produselor pe care le consumăm.

Iată câteva dintre rezultatele studiilor, cu preciazare că toate acestea sunt încă în faza preliminară:

Vegetarienii şi bolile cardiace

După ce au supus analizelor 6 000 de persoane, medicii au conchis: persoanele care consumă doar legume şi fructe sunt mai puţin predispuse să facă boli coronariene mai târziu în viaţă.

De asemenea, o altă concluzie a cântărit pozitiv tot spre latura vegetarienilor a căror, se pare, dietă pe bază de proteine vegetale îi ajută să nu acumuleze plăci pe arterele inimii.

Alte beneficii ale dietelor pe bază de legume şi fructe:

  • Circumferinţa taliei mult mai mică.
  • Cantităţi mai mici de grăsime abdominală.
  • Scăderea colesterolului.
  • Scăderea glicemiei.
  • Indicele de masă corporală inferior.

De asemenea, toţi cei care au ales diete vegane au şanse mai mici să câştige, per total, în greutate, să facă diabet, iar rata mortalităţii în rândul lor este mai scăzută.

Calitatea alimentelor face tot!

Totuşi, înafară de opţiunile noastre constante sau inconstante, ceea ce e bine să ne amintim zilnic, mai ales atunci când mergem la cumpărături, este că diferenţa este făcută de calitatea legumelor şi fruxtelor consumate.

Pentru că una este să mănânci cereale integrale, nuci, legume şi fructe de o calitate superioară şi cu totul alte consecinţe vom suporta dacă mâncăm fără protein animale, dar: cartofi prăjiţi şi bomboane.

Citeşte şi: Dieta vegana iti poate infrumuseta tenul

Sursă: www.medicalnewstoday.com

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *