Ce trebuie sa stii despre dieta raw vegan

By  | 

Din ce în ce mai multe persoane adoptă acest regim alimentar bazat pe vegetarianism, care promite atât un corp suplu şi frumos, cât şi o viaţă mai lungă şi sănătoasă.

Dieta raw vegan presupune consumarea alimentelor vegetale în stare crudă. Diferenţa dintre aceasta şi dieta vegetariană este că toate alimentele se consumă crude, fără vreo prelucrare termică. Dacă te întrebi de ce, motivul este simplu: pentru ca enzimele să fie păstrate intacte. Enzimele sunt proteine sau proteide care au un rol esenţial în biosinteza şi degradarea substanţelor din materia vie şi se găsesc doar în vegetalele neprocesate termic. Dacă alimentele sunt gătite la o temperatură de peste 42º C, enzimele sunt distruse total, iar prin fierbere sau prăjire, până la 50% din minerale şi vitamine sunt distruse.

Batoane de nuga si ciocolata raw vegan, reteta Jamie Oliver

Aceasta dietă are numeroase beneficii pentru sănătate. Iată câteva dintre ele:

  • îmbunătăţeşte imunitatea
  • echilibrează metabolismul
  • stare de sănătate foarte bună
  • mai multă energie
  • ajută în prevenirea numeroaselor boli precum diabetul, cancerul sau hipertensiunea
  • eliminarea toxinelor din corp
  • piele mai sănătoasă
  • pierdere în greutate
  • somn mai liniştit

Multe persoane se tem că dacă nu vor consuma carne, corpul nu va primi suficiente proteine, dar acest mit este la fel de fals pe cât de des este auzit. Găseşti mai multe mituri despre proteine în acest articol.

Alimentele permise în dieta raw vegan sunt următoarele:

  • legume şi fructe proaspete
  • sucuri de legume şi fructe proaspete
  • legume şi fructe deshidratate la temperaturi între 37 şi 45º C
  • seminţe şi nuci scufundate în apă pentru câteva ore
  • miere, polen crud congelat
  • condimente uscate şi măcinate
  • alge marine
  • varză murată, zeamă de varza, borş, kombucha şi alte produse obţinute prin proces de fermentaţie natural
  • apă naturală de izvor

Ghidul complet al tipurilor alternative de lapte

Nu sunt permise:

  • carnea (inclusiv de peşte)
  • lactatele
  • brânzeturile
  • ouăle

 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *