Ce tip de paine e mai sanatoasa?

By  | 

Paine pe vatra din combinatie de drojdii

[1 felie subtire de 30 g = 300 kj, 1 g grasime]

Este acea paine delicioasa, traditionala, cu gust usor acru, care iti aminteste de copilarie.

Are mai multe proteine decat painea alba, deci un indice glicemic mai mic, adica nu mareste cu mult nivelul zaharului in sange.

Dezavantajul consta in faptul ca are multa grasime, dar compenseaza totusi prin proteine.

Paine fara gluten

[1 felie subtire de 30 g = 419 kj, 2 g grasime]

Painea fara gluten are mai multe fibre, dar daca nu ai intolerenta la gluten n-are rost sa dai atatia bani pe ea. Nu de alta dar, in afara de pretul cam piperat, mai are un dezavantaj: un indice glicemic mare.

  • Paine de casa

Multicereale

[1 felie subtire de 30 g = 280 kj, 0,9 g grasime]

Painea din mai multe cereale are un indice glicemic mic, iti da o senzatie de satietate indelungata si te hraneste cu uleiurile din seminte, alune sau nuci.

Daca e sa alegi intre o paine alba cu seminte si una multicereale cu seminte, cumpar-o pe a doua fara sa mai stai pe ganduri.

Lipie

[1 bucata = 350 kj, 0,6 g grasime]

Pentru ca are zahar si susan, e tot timpul proaspata si, pentru ca nu e niciodata feliata, ai tendinta de a devora o lipie intreaga cat ai clipi. Daca ne-am rezuma la una singura, ar fi ceva, dar de cele mai multe ori trecem cu nonsalanta la a doua. Din pacate, lipia are un continut ridicat de zahar si nici nu prea hraneste corpul. Rezuma-te la a o comanda rar.

Paine alba

[1 felie subtire de 30 g = 305 kj, 0,8 g grasime]

Cand vine vorba de paine, ai o gramada de optiuni, dar cea alba nu este deloc indicata, deoarece te baloneaza si nu-ti hraneste organismul.

Combinatii delicioase:

  • paine + ulei de masline (o lingura/ 14 g): 500 kj
  • paine + miere (o lingura/ 14 g): 277 kj
  • paine + unt de arahide (o lingura cu varf/ 20 g): 527 kj

Bunele maniere: cum mananci painea?

Farfuria pentru paine trebuie sa stea tot timpul la stanga, dreapta fiind rezervata pentru pahare. Nu taia niciodata chifla, ci rupe cate o bucatica, unge-o cu unt si mananc-o. Foloseste farfuria de paine si pentru condimente – pot da un gust mai bun painii pe care ai uns-o in prealabil cu unt.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *