Ce spun "sunculitele" despre tine

By  | 

Ceea ce trebuie sa stabilim inca din capul locului este importanta factorului genetic; da, suntem predispuse genetic sa acumulam grasime in anumite zone ale corpului. Multumeste-i asadar mamei pentru „aripioare” sau tatalui tau pentru bratele groase.

Apoi, ia in calcul faptul ca sexul hotaraste zona in care se depune surplusul; barbatii tind sa puna pe burta, in timp ce femeile au probleme de ordin… periferic: coapse, solduri, brate. Nici forma corpului nu e de ignorat! Femeile cu trupul in forma de para, de exemplu, pun pe solduri, in timp ce altele pun peste tot. Sau nu pun deloc, desi se hranesc copios.

Cu toate ca nu ne prea putem pune cu ideea de conformatie, vom incerca sa dam de cap grasimii depuse in anumite zone ale trupului.

Solduri, posterior si coapse

Primul indiciu ar fi ca trupul tau tinde sa aiba forma de para, insa specialistii spun ca grasimea acumulata in aceste zone este in principal rezultatul consumului ridicat de calorii si efortului fizic scazut. Altfel spus, mananci mai mult decat arzi! Sau poti da vina pe jobul tau daca stai ore-n sir la birou: stand jos, enzimele responsabile pentru arderea grasimilor se „dezactiveaza”, favorizand asimilarea.

SCAPA DE ELE!
Fa-ti rost de un pedometru si asigura-te ca faci 10.000 de pasi pe zi, coboara din autobuz cu o statie mai devreme sau parcheaza mai departe si deplaseaza-te atunci cand ai ceva de spus unui coleg in loc sa-i dai „buzz” pe Mess. Consuma ceai verde si ardei iute in mincare!

Brate voluminoase

Din punct de vedere genetic, exista o explicatie conform careia femeile ar acumula grasime in brate: pentru ca depozitele aflate acolo sa stimuleze lactatia atunci cand vor avea un copil, spun specialistii. Insa poate fi si un semn de sedentarism pur – faptul ca nu-ti soliciti mainile mai mult impiedica tonifiera musculaturii bratelor si favorieaza depunerea grasimii.

SCAPA DE ELE!
Executa ceva miscari de gimnastica dimineata cand te intinzi, cateva miscari de maini in fata computerului, tractiuni in brate (chiar fara catarat) si ridica greutati.

Zona pieptului

Ce-i drept, pentru unele femei e chiar placut sa constate ca trebuie sa schimbe sutienul cu unul mai mare, insa exista multe altele care, dotate din nascare, se infurie cand depun grasime… doar pe sani. Totul poate pleca de la o predispozitie, sau poate fi un rezultat al retentiei post-menstruale de apa.

SCAPA DE ELE!
Pentru a face fata acumularii de lichide, cauta sa bei minim 2 liri de apa zilnic si sa reduci consumul de sare. Apa va „spala” sodiul din celulele din organism!

Burta si colaceii

E adevarat ca abdomenul creste in perioada menstruatiei; iar fluctuatiile in circumferinta taliei inainte de ciclul menstrual nu se pot incadra la acumulare de grasimi, e vorba de fluidele din organism. Daca se castiga in greutate, poate fi pe fond de stres; studiile unei universitati americane au scos la iveala faptul ca un nivel ridicat de cortizol (hormonul stresului) duce la depunderile de grasime de pe abdomen.

SCAPA DE ELE!
In perioada menstruatiei, aspectul abdomenului poate fi redus inlocuind carbohidratii si zaharurile cu cereale integrale si proteine. Daca e vorba de o depunere reala de grasime, e cazul sa-ti cumperi o bicicleta sau role (astfel iti tonifici picioarele si fundul, si tii celulita la distanta), sa te apuci de alergat (sprinturi scurte si intense). Astfel vei scapa de grasime de trei ori mai rapid decat prin alte metode.

Glezne ca butucii

Daca gleznele tale te fac sa-ti doresti ca fustele ce matura pamantul sa nu mai iasa nicicand din moda, e timpul sa afli ca nu e vorba neaparat de conformatie. Se prea poate sa crezi ca esti asa de cand te stii, insa poate fi vorba de un efect al retentiei de fluide (picioarele sunt prea departe de inima, astfel ca fluidul limfatic se strange acolo jos).

SCAPA DE ELE!
Limiteaza cat de mult consumul de sare – excesul de sodiu ne face uneori „pufoase”. Alte cauze pe care le poti explora: caldura mare, tratamente cu steriozi, antidepresive, anticonceptionale. Acesta din urma ar trebui schimbat dupa sfatul medicului daca se constata ca te „umfla”. Retentia de fluide mai poate fi pusa pe seama circulatiei proaste, asa ca ar fi bine sa faci miscare si sa eviti sa stai in sezut fara pauze (la o ora, ridica-te si fa-ti de lucru in picioare vreo 10 minute).

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *