Ce si cand sa mananci ca sa ai un organism sanatos

By  | 

Sucuri de fructe

Incearca sa bei sucuri fara pulpa, deoarece vitaminele se prind de fibre, iar organismul nu le mai asimileaza la fel de eficient.

Ideal e sa le bei dimineata, pentru maximum de energizare si detoxifiere, iar mai apoi pe post de gustare intre mese, dar sub nicio forma seara – fermenteaza, te baloneaza si nu te mai lasa sa dormi.

Nuci si seminte

Au multe grasimi monosaturate si polisaturate, dar si nutrienti care infrumuseteaza pielea, dandu-i stralucire. Le poti manca oricand pe timpul zilei, dar redu cat poti de mult cantitatea pentru cina – ingrasa rau!

Pranz – intre 12.00-14.00

Incearca sa mananci carne doar la micul dejun si la pranz pentru ca seara sa servesti ceva usor, ca legume cu orez. Asa vei dormi mai bine, organismul terminand de mult cu procesatul meniurilor de la pranz.

Carne

Pazeste-te pe cat poti de porc – e foarte greu, are prea multe grasimi si putini nutrienti de care organismul ar putea beneficia.

Nici carnea de vita nu “sta” mai bine – are un nivel ridicat de colesterol si, chiar daca nu e la fel de nociva ca porcul, tot nu trebuie consumata de mai mult de doua ori pe saptamana.

Axeaza-ti dieta pe carne de pasare si peste, cele mai sanatoase. Alege somonul cand vine vorba de peste – este o sursa bogata in Omega 3 si vitamina D, esentiale daca stai mai mult prin birou si mai putin afara.

Paine

Incearca sa te rezumi la 6 felii pe zi si, daca poti, mananca mai multe dimineata (2 -3) si doar una la masa de seara. Preferabil este sa fie integrala, nu alba, pentru ca doar asa ii dai organismului carbohidratii buni de care are nevoie.

Cina – intre 18.00-20.00

Legume

Nutritionistii recomanda trei portii de legume pe zi, pentru ca organismul sa-ti extraga necesarul de fibre si vitamine. O idee buna ar fi ca la fiecare masa sa nu uiti sa introduci in meniu si o leguma – orice.

Gateste rosiile pe gratar sau in mancare si serveste-le asa de cel putin trei ori pe saptamana. Contin o substanta, licopen, despre care nutritionistii sustin ca are darul de a te pazi de cancer.

Orez, cuscus, porumb fiert

Toate iti dau energie si te ajuta sa-ti mentii greutatea stabila, pentru ca regleaza tranzitul intestinal si scad glicemia.

Cand si ce sa bei?

Bea 2-3 litri de lichide in fiecare zi – aici intra ceai, apa, lapte. Dar bea dupa masa; daca bei inainte, o sa-ti dea o stare de satietate, vei manca prea putin si vei compensa seara, inainte de culcare.

  • Un pahar cu apa calduta, baut cu 30 de minute inainte de micul dejun pune in miscare metabolismul si detoxifiaza.
  • Ceaiul este plin de antioxidanti si are extrem de putine calorii – bea 2-3 cani pe zi.
  • Ai grija la bauturile cu multe calorii, ca smoothie-urile, bauturile carbogazoase sau cafelele cu lapte. Limiteaza-te la 2-3 astfel de delicii pe saptamana, iar alcool tot doua pahare pe saptamana, preferabil in prima parte a zilei.

Imagineaza-ti o zi perfecta: soare, nimic de facut, o plimbare prin parc, o iesire cu prietenii si un festin cu toate acele bunatati pe care le adori si care-ti amintesc de copilarie – placinta cu carne a bunicii, prajitura cu visine a mamei, pufuleti, eugenii, paine de cuptor…

Dar oare cum ar fi ziua perfecta a corpului tau? Te-ai intrebat vreodata?

In primul rand, nu si-ar dori sa depasesti cele 2000 de calorii zilnice recomandate, pentru ca l-ai pune la prea multa munca de procesare si depozitare.

In al doilea rand, corpul tau are nevoie de carbohidrati – cei sanatosi, oferiti de cereale integrale, de exemplu, de proteine – pentru a putea sa se recupereze dupa o zi de munca sau activitati fizice si, neaparat, de multe vitamine si minerale din fructe si legume.

Ce mai trebuie sa stii: corpul tau proceseaza diferit alimentele si bauturile in functie de momentul zilei. Iata care este orarul si lista cu "bunatatile" la care viseaza organismul tau.

Micul dejun – intre 8.00-10.00

Cereale integrale

Contin betaglucan si fibre care te ajuta sa-ti pui pe roate metabolismul, dar atentie: nu mai au acelasi efect benefic daca sunt consumate dupa micul dejun!

Au multe calorii, se digera dificil, se absorb mai greu in organism (de acolo si senzatia de satietate) si te vei simti prea plina atunci cand te vei duce la culcare.

Mezeluri

Evident, cel mai bine ar fi daca ti-ai face chiar tu preparate din carne, dar daca nu-ti place sa stai prin bucatarie, invata sa citesti etichetele si cumpara numai mezelurile care sunt procesate tehnologic cel mai putin sau deloc.

Organismul proceseaza alimentele grele cel mai bine dimineata, asa ca acum e momentul sa te infrupti din toate "carnareturile". La cina insa, incearca sa nu servesti salamuri, carnati sau pastrame – sunt prea grele pentru acea ora.

Lactate

Pot fi consumate in orice moment al zilei – de exemplu, iaurt cu cereale dimineata, branza la pranz si lapte seara, ca sa-ti dea "pofta" de somn.

Incearca sa nu mananci prea multe totusi, se pot face depuneri de calciu pe oase, si alege lactatele de oaie, capra sau bivolita si mai putin pe cele de vaca – creeaza intolerante (eruptii pe piele, probleme digestive etc.).

Din pacate, alimentatia celor mai multe femei nu acopera necesarul zilnic de calciu – pentru oase sanatoase, trebuie sa consumi 2-3 portii de lactate in fiecare zi.

  • Pont: Ca sa activezi metabolismul, mananca micul dejun la maximum 4 ore dupa ce te-ai trezit.

Gustari: 10.00-12.00 si 15.00-17.00

Fructe

Le poti manca cu cereale si iaurt la micul-dejun, si apoi pe post de gustari intre mese, dar mare grija: serveste un singur tip de fruct, nu le mixa si nu le manca niciodata imediat dupa masa, ci mai asteapta doua ore ca sa se digere mancarea dinainte.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *