Ce se intampla cu corpul tau atunci cand mananci in exces

By  | 

Atunci când exagerezi cu mâncarea corpul îți trimite semnale de alarmă. Iată care sunt acestea și cum poți să scapi de disconfortul creat. 

Te simți ca și cum ți-ar fi un pic rău

Înainte de a mânca, stomacul tău are aproximativ mărimea unui pumn. Pe măsură ce mănânci, stimulezi receptorii de întindere din pereții stomacului, lucru care trimite semnale creierului, anunțându-l atunci când ești plină. De obicei acest lucru se întâmplă după ce consumi echivalentul unui litru de mâncare, dar stomacul e capabil să se întindă pentru a acomoda până la patru litri. Ca să scapi de disconfort, fă o mică plimbare sau ia o capsulă de ulei de mentă – va mai reduce din senzația de prea plin.

Iti pasa ce mananci?

Ai o senzație de arsură în piept sau în gât

Conținutul stomacului e controlat de o valvă care-l oprește să se întoarcă de unde a venit, dar atunci când e prea plin, presiunea poate duce la deschiderea acestei valve, cauzând eliminarea de acizi în esofag. Asta produce senzația de arsură de care vorbeam mai devreme. Ca să te simți mai bine, mestecă o gumă. Saliva e alcalină și va neutraliza acidul. Într-un studiu creat de St. Thomas Hospital din UK, s-a dovedit că dacă mesteci o gumă fără zahăr timp de 30 de minute după masă, poți reduce semnificativ simptomele arsurilor. Te ajută și dacă stai dreaptă – valva e cu atât mai predispusă la a se deschide dacă alegi să te întinzi.

Nu te mai interesează mâncarea

Pe măsură ce mănânci, organismul – mai precis celulele din tractul gastrointestinal – eliberează un hormon numit PYY. E modul prin care corpul încearcă să regularizeze cantitatea de energie pe care o consumi, semnalându-i creierului că e timpul să reducă apetitul. Din cauza asta mâncarea nu va mai avea același gust bun ca la început. E important să te încrezi în acest dezinteres, doar așa poți să controlezi cât de multă mâncare consumi. Ca să faci asta, e important să nu fii distrasă atunci când mănânci, de exemplu de ceva ce se întâmplă la televizor sau de o conversație aprinsă cu restul oamenilor de la masă.

5 documentare care te conving sa mananci sanatos

Ți se face somn

Când corpul începe să digere mâncarea, intră într-o stare controlată de sistemul nervos parasimpatic, care te relaxează și te calmează. Această trecere te poate face să te simți letargică după masă. În plus, organismul eliberează insulină ca să conducă zahărul din alimente în mușchi, unde este folosit pentru energie sau depozitat sub formă de grăsime dacă nu e utilizat. Chestia asta îți scade nivelul de glucoză, ceea ce te face și mai somnoroasă. Nu prea poți să oprești prima parte a acestui proces, dar îți poți ajusta mesele pentru a reduce efectul insulinei. Cantitatea de insulină pe care o produci depinde de cantitatea și conținutul mesei. Cu cât e mai mare sau mai plină de carbohidrați, cu atât vei produce mai multă insulină și vei fi mai obosită. Consumă mai multe proteine și legume și nu vei mai simți nevoia să te întinzi în pat după fiecare masă.

Ce sa mananci ca sa te simti mai bine

Inima începe să-ți bată mai tare/poți avea dureri în piept

Un efect secundar serios al mâncatului în exces este agravarea unei probleme de inimă deja existente. Chestia asta e parțial legată de creșterea cantității de insulină de care vorbeam mai sus. Pe măsură ce corpul tău e inundat de insulină, este eliberat și hormonul noradrenalină, care face ca inima să-ți bată mai tare. Vasele de sânge se strâng și sângele este direcționat către stomac, reducând cantitatea care ajunge la inimă. Dacă ai deja probleme cu inima, lucrul acesta poate cauza angină sau, și mai rău, un infarct. Sună la salvare dacă după masă simți o durere surdă, apăsătoare, în piept, care radiază către umeri și bărbie. E posibil să fie vorba de indigestie, dar nu-ți asuma acest risc.



Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *