Ce sa NU mananci la micul dejun

By  | 

Micul dejun este esențial pentru a construi o dietă echilibrată, așa că nu-l mai sări. Îți spunem de ce te ajută să te menții în formă, dar și ce NU trebuie să mănânci la micul dejun.

5 retete rapide pentru micul dejun

M-am bucurat nespus când am văzut că peste 50% dintre fetele care au răspuns sondajului nostru online de diete au spus că mănâncă dimineața. Nu degeaba toți nutriționiștii ne bat la cap cu micul dejun. Datorită lui avem un metabolism activ, poftim mai rar la bunătăți îngrășătoare (reglează nivelul insulinei, cea responsabilă de dependența de carbohidrați), suntem dinamice (70% din energia dată de alimentație e asigurată de micul dejun).

Dar, oare, știm ce trebuie să mîncăm dimineața? Iată câteva reguli de la care ar fi bine să nu te abați pentru a avea silueta la care visezi.

Micul dejun, perfect pentru a slăbi

De ce nu te poți abține de la dulciuri și prăjeli?

“Micul dejun are darul de a pune pe roate metabolismul și a energiza activitatea cerebrală”, susține nutriționistul Zoe Bingley Pullin. “Dacă sari peste el, îți pregătești terenul pentru o stare apatică. De asemenea, faptul că nu mănânci dimineață poate fi debutul unor obiceiuri alimentare deficitare ca înfulecatul unei cantități prea mari de dulciuri sau alimente grase pentru a compensa lipsa nutrienților”, explică Pullin.

Ce să nu mănânci la micul dejun

● Cereale cu zahăr

● Pâine excesiv de procesată industrial

● Salamuri, cârnați, crenvuști sau semipreparate procesate

● Patiserie

● Sucuri la cutie sau sticlă 

● Margarină

● Brânză topită și alte brânzeturi procesate

Imediat după ce ai mâncat un mic dejun dulce, nivelul zahărului din sânge crește vertiginos, ca apoi să scadă deodată, fapt care determină pofta nebună pentru dulciuri sau grăsimi și o stare generală de apatie. Același lucru se întâmplă și dacă mănânci prea mult sau prea gras de dimineață.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *