Ce sa mananci pentru un somn odihnitor

By  | 

Știai că unele dintre alimentele pe care le consumi îți pot strica somnul, în timp ce altele te ajută să dormi mai bine?

Insomnia poate fi cauzată de mai mulți factori, unul dintre ei fiind alimentația nepotrivită. Totuși, ce poate fi potrivit în oricare alt moment al zilei nu este neapărat bun și seara, pentru că îl alungă pe Moș Ene.

Printre alimentele pe care e recomandat să le eviți la cină se numără: carnea roșie, mâncărurile grase, condimentele, alimentele bogate în carbohidrați, ciocolata amăruie și dulciurile.

Cât despre ce trebuie să mănânci pentru a avea un somn odihnitor, încearcă-le pe următoarele:

Laptele cald este unul dintre cele mai cunoscute alimente care sunt recomandate persoanelor care au probleme cu somnul. Un pahar de lăptic, eventual cu miere, dacă nu îți place gustul simplu al laptelui, poate face minuni!

Ghidul complet al tipurilor alternative de lapte

Altă băutură potrivită este ceaiul, mai exact cel cu efect calmant. Încearcă să bei după cină o cană de ceai de mușețel, tei sau sunătoare neîndulcit sau îndulcit cu miere.

De asemenea, și vinul roșu poate face minuni, dar băut în cantități mici – un pahar este destul.

Un alt truc este să consumi la cină creveți, homar sau năut, care cresc nivelul serotoninei. Acest hormon te ajută să te relaxezi, deci vei adormi mai ușor.

La cină poți consuma alimente bogate în vitamina B6, cum ar fi somonul, tonul, halibutui, usturoiul crud sau fisticul. Și pâinea sau pastele pot induce somnul, asemenea altor alimente cu index glicemic ridicat.

Mai sus spuneam că înainte de culcare nu sunt recomandate dulciurile. Dacă ți-e poftă să ronțăi ceva, alege niște nuci. Acestea ajută în producerea hormonului natural al somnului (melatonina), la fel ca napii și spanacul. Poți alege ca desert și o banană, struguri, smochine sau cireșe.

Tu ce obișnuiești să mănânci înainte de culcare?


Comments

comments