Ce sa mananci pentru a avea un somn linistit

By  | 

Cand ai dificultati cu somnul, stii cat de greu este sa faci fata si celor mai banale activitati de rutina.

Nu te poti concentra, petreci mult mai mult timp decat ar trebui pentru a rezolva o sarcina si nu-ti sta gandul decat la cum sa ajungi mai repede acasa pentru a-ti incarca bateriile.

Mai mult, simti nevoia sa te energizezi consumand peste zi mai multe mancaruri grase si dulciuri cu un continut ridicat de calorii, care determina ingrasarea, aparitia obezitatii si a bolilor cardiovasculare.

Multe persoane compenseaza lipsa somnului cu cateva cani de cafea baute pe parcursul zilei, dar aceasta este o strategie gresita, care nu corespunde cauzei problemei si poate avea efecte devastatoare asupra sanatatii tale, pe termen lung.

Solutia pentru un somn linistit este o alimentatie corespunzatoare, care te va ajuta sa-ti recapeti tonusul in timpul zilei si sa renunti incet-incet la cantitatile exagerate de cafea pe care le consumi.

Iata ce trebuie sa mananci si ce trebuie sa eviti pentru o noapte odihnitoare:

Serveste o cina usoara

Pentru a grabi aparitia senzatiei de somn, consuma inainte de culcare carbohidrati si produse lactate.

O alegere ideala ar fi un bol cu lapte cald si fulgi de ovaz. Carbohidratii (cei sanatosi pentru organism) te ajuta sa ai o noapte linistita, iar lactatele contin triptofan, un aminoacid esential care contribuie la reglarea somnului.

Mananca cirese

Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, ciresele contin melatonina, o substanta secretata in timpul noptii de organism, care este responsabila cu inducerea senzatiei de somn. Consumul de cirese, proaspete sau uscate, te poate ajuta sa adormi mai repede si sa ai un somn mai profund.

Nu consuma alimente condimentate

Nu servi la cina platouri aburinde cu alimente prea condimentate pe care obisnuiesti sa le “stingi” cu numeroase pahare cu apa. Opteaza pentru un meniu usor de digerat, nepicant, care nu va solicita organismul in timpul noptii.

Nu bea alcool

Daca depasesti doza zilnica de alcool recomandata (nu mai mult de un pahar de vin sau de bere), risti sa petreci o noapte agitata, din care te vei alege cu o durere de cap care a doua zi pare sa nu mai treaca cu nimic.

Nu alege mancaruri grase

Nu face greseala de a te delecta cu o portie mare de cartofi prajiti cu maioneza inainte de culcare, pentru ca nu vei reusi sa adormi prea usor. Totusi, asigura-te ca iti iei portia zilnica de acizi grasi Omega-3 (cosuma ton, somon, sardine), deoarece acestia joaca un rol important in inducerea senzatiei de somn.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *