Ce sa mananci cand esti racita

By  | 

Nimănui nu îi place să fie răcit sau gripat, iar atunci când ne îmbolnăvim, facem tot posibilul să ne punem pe picioare cât mai repede. Din păcate, unele persoane consideră că pentru a-şi reveni nu trebuie decât să se îndoape cu pastile, însă trebuie să ţii minte că şi alimentaţia este foarte importantă.

Atunci când eşti bolnavă, corpul tău are nevoie de mai multe calorii pentru a funcţiona corect. Acest lucru se întâmplă pentru că trebuie să lucreze mult mai mult decât de obicei pentru a lupta împotriva infecţiilor, în special dacă ai şi febră.

Când suntem răcite sau gripate este necesar să mâncăm la fel de mult ca de obicei, chiar dacă organismul este obosit şi simţim că nu putem consuma nimic.

Care este diferenta dintre raceala si gripa?

Din păcate, dacă atunci când eşti bolnav consumi mai puţine calorii, corpul tău luptă mai greu împotriva bolii, deci aceasta va ţine mai mult timp. Nu sună prea plăcut, nu-i aşa?

Secretul este să mâncăm puţin, dar des, chiar dacă nu prea avem apetit. De asemenea, există câteva mâncăruri care nu numai că sunt gustoase şi ţin de foame, dar te ajută şi să scapi mai repede de răceala sau gripă.

Cel mai bun mod de a învinge mai repede răceala şi gripa este să bei destule băuturi şi să mănânci alimente care îţi cresc imunitatea. Iată care sunt cele mai bune:

Supa de pui

Clasica supă de pui pe care să o mănânci când eşti răcită chiar funcţionează! Puiul conţine un amino acid numit cisteină, care te ajută să scapi de mucusul din plămâni, iar pentru că supa este caldă te ajută să vindeci inflamaţiile din gât.

Ceai cald

Lichidele calde (nu fierbinţi!) îţi calmează durerile din gât şi reduc congestia, aşa că băuturile ca ceaiul de plante sau apa cu lămâie sunt ideale atât pentru a te hidrata, cât şi pentru a te vindeca.

Citricele

Chiar dacă nu există o dovadă ştiinţifică care să arate că vitamina C vindecă răceala şi gripa, stratul alb moale pe care îl găseşti în portocale, lămâi, grapefruit şi lămâi conţin flavonoide care ajută la stimularea sistemului imunitar şi accelerează recuperarea.

Condimentele

Condimentele precum ardeiul iute, wasabi sau hreanul te ajută să ameliorezi simptomele congestiei, fiind decongestionante naturale foarte eficiente.

De asemenea, ai nevoie şi de alimente pentru problemele stomacului. Cele mai bune sunt:

Pâinea prăjită

Pâinea prăjită este foarte bună când ai stomacul deranjat. Este bogată în amidon, nu îţi provoacă greaţă şi te ajută la digestie. Este recomandat să o consumi în special după ce ai vomitat.

Bananele

Bananele sunt bogate în potasiu, pe care îl pierzi din cauza transpiraţiei, a vărsăturilor sau a diareei. De asemenea, sunt uşor de digerat şi îţi pot scădea febra.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *