Ce mancam inainte si dupa sport

By  | 

Ce mâncăm înainte să facem sport?

Pentru a avea destulă energie şi putere când faci un antrenament de sport, este important să ştii ce anume să mănânci înainte de exerciţiile fizice. De regulă, este recomandat să mâncăm cu 1-4 ore înainte de antrenament (ideal ar fi cu 2 ore înainte), pentru ca alimentele să aibă timp să fie digerate şi să nu întâmpinăm probleme precum crampele.

Printre alimentele recomandate înainte de a face sport se numără fructele proaspete, pâinea sau alte produse de panificaţie, iaurtul, cartofii copţi, laptele cu cereale sau legumele. Acestea sunt alimente ce conţin multi carbohidraţi, adică exact ce le trebuie muşchiilor pentru a da randament maxim.

Alimentele grase, în schimb, sunt greu de digerat, deci ai grijă să eviţi carnea de porc, cartofii prăjiţi, ouăle prăjite sau produsele de patiserie precum gogoşile şi pateurile. De asemenea, nu este ok nici să consumi shake-uri sau batoane bogate doar în proteine.

Unele persoane preferă să facă sport dimineaţa şi nu pot să mănânce în acel moment al zilei.  Dacă te numeri printre ele, adu-ţi aminte cât de important este să ai energie în timpul sportului şi cum această energie provine din alimentaţie. Încearcă, deci, să mănânci măcar jumătate de felie de pâine cu un pic de iaurt.

Ce mâncăm după ce am făcut sport?

Aşa cum trebuie să avem grijă la ce mâncăm înainte de a face efort fizic, contează şi ce mâncăm după. În niciun caz să nu crezi că dacă vei mânca acum vei pune înapoi gramele pierdute! După un antrenament, muşchii se "repară" şi este important să ajutăm acest proces în primele două ore de după antrenament.

Dacă înainte de sport trebuie să consumăm mulţi carbohidraţi, acum vom adăuga la masă şi alimente bogate în proteine. Carbohidraţii ajută muschii să se refacă, crescând nivelul de glicogen, în timp ce proteinele restaurează fibrele musculare afectate de activitatea de la antrenament şi crează ţesut muscular nou.

Printre alimentele recomandate se numără legume verzi (spanac, fasole verde, varză, broccoli), ce conţin carbohidraţi cu eliberare lentă, paste integrale, cartofi fierţi sau copţi, carne de pui, curcan sau vită, peşte, fructe proaspete sau uscate, seminţe de soia, nuci.

Nu uita să te hidratezi! Ai pierdut lichide în timpul antrenamentului care trebuie înlocuite. Apa este foarte benefică organismului, însă poţi consuma şi băuturi special create pentru sportivi, însă este recomandat să bei astfel de băuturi doar dacă antrenamentul a fost intensiv, de peste 90 de minute.

Multe persoane sunt de părere că nu este recomandat să mănânci după antrenament dacă acesta are loc seara, însă trebuie să ţinem cont de faptul că am făcut efort fizic, iar corpul trebuie să se refacă în urma acestuia. Încearcă, deci, să mănânci măcar puţină carne slabă sau o salată.

Tu ce obişnuiai să mănânci înainte şi după sesiunea de antrenament?

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *