Ce cauzeaza insomnia si cum putem scapa de ea?

By  | 

Insomnia este o tulburare destul de comună şi cel mai probabil şi tu te-ai confruntat vreodată cu ea sau o faci chiar în acest moment. Multe persoane cred că suferă de insomnie dacă într-o noapte adorm ceva mai greu, însă nu este cazul.

Există două tipuri de insomnie: cronică şi trecătoare. Cea trecătoare este mai des întâlnită şi durează o scurtă perioadă de timp (câteva nopţi). Este cauzată de obicei de un eveniment neplăcut care cauzează stres şi frustrare. În cazul insomniei cronice, în schimb, perioada este mult mai mare: de la săptămâni întregi până la luni sau chiar ani.

Care sunt simptomele insomniei?

După cum am spus şi mai sus, doar pentru că într-o noapte nu poţi adormi repede nu înseamnă neapărat că suferi de insomnie. Tulburarea se manifestă prin:

  • dificultatea la adormire (durează mai mult de 45 de minute până reuşeşti să adormi);
  • somn agitat (de trezeşti de multe ori în timpul nopţii);
  • trezirea prea de dimineaţă (te scoli înainte de ora normală şi nu mai poţi adormi);
  • stare de indispoziţie, irascibilitate şi deprimare, în special dimineaţa;
  • dificultate de concentrare;
  • migrene.

Cum apare insomnia?

Există mai multe cauze pentru care această tulburare apare, cele mai comune fiind:

  • stresul, anxietatea, depresia;
  • schimbări hormonale (cauzele principale ale insomniei în rândul femeilor sunt menstruaţia, sarcina şi menopauza);
  • anumite medicamente;
  • anumite boli precum diabetul, encefalita, uremia, hipertensiunea, newvroza, psihoza, bolile cardiovasculare etc.

Cum tratăm insomnia?

Pentru a scăpa de insomnie este necesar să ştim care este cauza acesteia. Cum am spus şi mai sus, cele mai multe persoane se confruntă cu insomnie trecătoare, cauzată de un eveniment neplăcut care duce la anxietate şi stres. În acest caz, trebuie să rezolvăm problema respectivă sau să ne calmăm, să scăpăm de stările proaste. Într-un articol anterior am vorbit despre anxietate şi despre cum să o combaţi, ţi-l recomandăm! De asemenea, află şi care sunt alimentele care te pot ajuta să nu mai fi stresată.

Dacă insomnia ta este cauzată de medicamente, fă o vizită medicului pentru a afla dacă poţi înlocui produsul cu un altul care să nu aibă acest efect secundar.

Mai există şi remedii naturale pe care le poţi încerca. Cele mai cunoscute sunt floarea pasiunii, sunătoarea, muşeţelul, levănţica, hameiul, valeriana, unele vitamine.

O altă sugestie ar fi acupunctura, care se foloseşte pentru vindecarea numeroaselor afecţiuni şi tulburări.

Bineînţeles, există şi tratamente medicamentoase pentru insomnie, însă nu trebuie urmat decât la recomandările unui medic. 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *