Ce beneficii pentru sănătate are fisticul?

By  | 

Fisticul nu este cel mai popular aliment din casele multora dintre noi, însă are anumite beneficii pentru sănătate care te vor convinge și pe tine să-l consumi mai des.

Atunci când le e poftă să ronțăie ceva, multe persoane apelează la chips-uri, covrigei, alune, semințe… însă prea puține consumă fistic. Pentru unii, fisticul pare cam scump, însă asta nu înseamnă că nu îl poți consuma măcar din când în când – iar dacă renunți la alimente nesănătoase precum chips-urile, vei avea bani de fistic.

Iată ce beneficii are fisticul:

În primul rând, este sățios. Dintr-o pungă de 200 de grame (ieși mai ieftin dacă îți cumperi o cantitate mai mare) poți mânca de 4-5 ori. Astfel, eviți să ronțăi altceva, deci este de ajutor dacă vrei să dai jos câteva kilograme. Ai grijă, totuși, nu consuma fistic întruna, pentru că 100 de grame au cam 560 de calorii.

Citește și: Ce este reflexologia și ce beneficii pentru sănătate are?

Este o sursă bună de vitamina A, vitamina K, vitamina B6, mangan, potasiu, cupru, fosfor, magneziu, proteine, acizi grași Omega 3 și 6, fier și fibre. Este un aliment ideal mai ales pentru vegetarieni, datorită conținutului mare de proteine și fier.

Întărește sistemul imunitar. Datorită tuturor componentelor menționate mai sus, fisticul te poate ajuta să te ferești de boli și infecții sau să scapi mai repede de acestea.

Poate fi folosit și în cosmetică. Uleiul de fistic te ajută să ai o piele catifelată, suplă. Nu trebuie decât să îl masezi în piele. De asemenea, aceasta va fi mai protejată și își va păstra elasticitatea, datorită antioxidanților.

Citește și: Ce beneficii are sparanghelul?

Menține sănătatea inimii. Datorită vitaminei B și a acidului folic, fisticul te va ajuta să ai o inimă sănătoasă cât mai mult timp posibil.

Poate preveni apariția cancerului și încetinește procesul de îmbătrânire, fiind foarte bogat în antioxidanți.

Ține colesterolul „rău” sub control. Potrivit unui studiu realizat de cercetători de la Universitatea din Pennsylvania, persoanele care consumă zilnic 100 de grame de fistic au un nivel mai scăzut de colesterol „rău”, iar rezultatele se observă după doar 3 săptămâni.

Combate stresul. Mulțumită vitaminei B6 și a magneziului, fisticul te poate ajuta să te relaxezi. De asemenea, poate combate și migrenele.

Previne constipația. Pentru că este atât de bogat în fibre, te va ajuta să ai un tranzit intestinal excelent.

Citește și: Ce beneficii are sarea de Himalaya? 

Protejează vederea. Fisticul conține și zeaxantină şi luteină, care ajută la prevenirea degenerescenţei maculare. Această afecțiune este de vină pentru pierderea vederii.

Tu cât de des consumi fistic?


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *