Ce alimente să eviți înainte de culcare

By  | 

Nu te simți prea bine azi? Poate avea legătură cu ce ai mâncat aseară. Află care sunt alimentele pe care trebuie să le eviți înainte de culcare.

Știi deja că nu e recomandat să consumi cofeină sau dulciuri înainte de a te culca, dar mai există și multe alte alimente (care în rest sunt foarte sănătoase), pe care nu ar trebui să le eviți seara.

Legume crucifere

Potrivit unui nou studiu, anumite legume ar trebui consumate doar la micul dejun sau la prânz. Cruciferele, precum broccoli sau conopida, sunt pline de vitamine, dar conțin multe fibre insolubile, a căror digestie durează foarte mult. Astfel, dacă le consumi seara, organismul tău va petrece mult timp pentru a le digera, iar tu nu vei dormi bine.

Carne roșie

Carnea roșie este bogată în proteine și are un efect similar asupra organismului ca legumele crucifere menționate mai sus.

Citește și: 5 rețete de cină sănătoasă cu carne de pui 

Sos de roșii

Pentru că are o aciditate ridicată, te poți trezi cu arsuri și indigestie. Dacă vrei să folosești sos de roșii la paste, de exemplu, e recomandat să îl consumi cu cel puțin trei ore înainte de culcare. Acest lucru este valabil și în cazul condimentelor, pentru că acestea îți ridică temperatura corpului.

Ciocolată neagră

Nu doar că are multă cofeină (cam la fel ca un sfert de cană de cafea), dar conține și amino acizi care te vor face mai energică.

Alcool

Poate că un pahar de vin te va face să te simți mai adormită, dar alcoolul îți strică, de fapt, somnul.

Ceai negru sau verde

Dacă ai chef să bei o cană de ceai înainte de culcare, evită ceaiul verde și pe cel negru. Primul poate conține până la 20 de miligrame de cofeină, iar cel negru până la 60 de miligrame. Pentru a-ți face o idee ce înseamnă asta, o cană de cafea conține în jur de 150 de miligrame de cofeină.

Citește și: Sunt ceaiurile detox dăunătoare?


*articol preluat din Cosmopolitan US (autori: Audrey Bruno și Shana Lynch)


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *