Cat de sanatoase sunt cele mai consumate alimente?

By  | 

Există o serie de alimente cum ar fi roşiile sau cartofii pe care le-am integrat atât de bine în regimul nostru alimentar încăt ni se pare aproape imposibil să nu le mai consumăm. Aparent, ele nu fac rău organismului nostru dacă nu sunt consumate în cantităţi excesive, dar în realitate, ele pot dăuna sănătăţii tale mai mult decât ai fi crezut vreodată.

Cartofii

Această legumă a apărut în meniul nostru de când şi-a făcut apariţia în Europa, în secolul XVI. Cartofii au apărut pe continentul nostru datorită problemelor din agricultură care au provocat foamete excesivă pe tot cuprinsul Europei şi vor fi mereu parte a dietei noastre. Ce nu ştiai însă despre această legumă este că frunzele de cartof conţin otravă şi dacă ajungi să consumi leguma verde, culoare datorată otravei glico-alcaloide, îţi poate cauza probleme de sănătate majore. Deşi otrăvirea datorită cartofilor este rară, ea există, aşadar ai grijă la aspectul legumelor pe care le achiziţionezi. Riscul de deces apare odată cu simptome cum ar fi slăbirea organismului şi confuzie, după care bolnavul poate cădea în comă profundă.

Merele

Cine ar fi crezut că merele ţi-ar putea face vreodată rău? De fapt, sâmburii din mere conţin cianură, dar în cantităţi foarte mici. Ar trebui să înghiţi o cantitate foarte mare de sâmburi pentru a te îmbolnăvi. Nu există suficienţi sâmburi într-un singur măr pentru  a provoca decesul, dar este perfect posibil ca o persoană să înghită o cantitate suficient de mare de sâmburi pentru a muri.

Zahărul

Este considerat de multe persoane ca fiind un mare inamic al sănătăţii deoarece în exces poate conduce la obezitate şi diabet. Zahărul este nociv pentru pancreas, ficat şi pentru sistemul nostru digestiv. Se spune că şi sistemul nostru nervos este compromis cu până la 50% de fiecare dată când consumăm zahăr. Sănătatea ta este în pericol deoarece devii mai vulnerabil în faţa răcelii, gripei, despresiei, dezechilibrului hormonal şi poţi ajunge la greutăţi excesive. Cu toate aceasta, trebuie să îţi reamintim că nu orice formă de zahăr este nocivă. Zahărul natural din fructe (fructoza) dar şi zahărul nerafinat este benefic sănătăţii tale.

Făina

Este un ingredient care pare relativ inofensiv, dar odată ce ajunge în organismul tău, făina nu este departe de zahăr: afectează pancreasul şi distruge echilibrul nivelului de insulină atât de mult încât organismul nostru trece în modul de conservare al grăsimii. Procesarea din fabrică distruge cele mai nutritive proprietăţi ale grâului, precum şi majoritatea fibrelor din acesta. Din nou, procesarea este problema, ca şi în cazul zahărului alb, şi nu grâul în sine.

Laptele

Aici discutăm despre o problemă destul de controversată. Este recomandat să consumăm lapte deoarece calciul din el ne întăreşte sistemul osos dar, nutriţionişti din lumea întreagă afirmă că odată ce îmbătrânim, organismul nostru îţi pierde din abilităţile sale de a digera lactoza. Ca o consecinţă, dezvoltăm intoleranţă la lactate şi corpul nostru devine acid şi putem observa inflamaţii. Din păcate, laptele din comerţ este adesea tratat cu hormoni, chimicale şi antibiotice. Laptele de nucă de cocos sau de orez reprezintă alternative bune în cazul în care nu ai posibilitatea de a consuma lapte proaspăt.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *