Cand e bine sa faci exercitii fizice

By  | 

Faci sport zilnic sau preferi să fii pur şi simplu activă doar când te simţi cam amorţită? Dacă faci parte din prima categorie, probabil că ştii deja cum reacţionează organismul tău la efortul fizic şi cum să mănânci corespunzător pentru a avea energie pe tot parcursul zilei. Află cum, cât şi în ce fel de poţi ajuta de sport pentru a-ţi îmbunătăţi condiţia fizică.

 

Dupa o noapte alba

Dacă ai probleme cu insomniile, încearcă să te ajuţi de practici precum yoga şi pilates pentru a te reface. Tehnicile de respiraţie învăţate la yoga te ajută să îţi limpezeşti mintea, să îţi decongestionezi muşchii corpului şi linişteşte bătăile cardiace.

 

Dupa ce ai mancat

O masă serioasă obligă organismul să se concentreze pe digerat mâncarea, aşa că să te duci direct la clasa de cardio după ce ai mâncat nu e indicat. Corpul tău nu mai are rezerve de energie suficiente pentru a face faţă intensităţii unui antrenament, aşa că cel mai bine ieşi la o plimbare pe jos, pentru a uşura digestia.

 

Cand te supara spatele

Întotdeauna consultă-ţi instructorul sau un medic înainte de a te arunca cu capul înainte şi să îţi forţezi zona să susţină un antrenament sportiv. Verifică şi dacă ai voie să înoţi în cazul respectiv şi, dacă se poate, concentrează-te să lucrezi alte zone ale corpului.

 

Cand ai gripa

Atunci când depui efort în sala de sport, organismul se află sub o presiune pe care nu o prea poate susţine dacă eşti răcită. Permite organismul tău să se refacă după o gripă sau o răceală cu un virus cam tot atâtea zile câte ai fost bolnavă. Iar dacă ai sinuzită sau dureri de cap asociate tipurilor de viroze, las-o baltă şi încearcă exerciţii simple de yoga sau tai chi.

 

Daca esti stresata

La deprimare sau când ai zile proaste, organismul tău creşte nivelul hormonului cortizol din organism – adică al acelui hormon care în aceste condiţii creşte producţia de glucoză în corp. Statisticile au demonstrat că sportul practicat cu regularitate poate funcţiona ca un remediu antidepresiv natural, mai ales că în timpul exerciţiilor în organism se eliberează endorfine, hormonii stării de bine.


Comments

comments