Broccoli. Ce beneficii are pentru sănătate și câteva rețete de încercat

By  | 

Nu obișnuiești să consumi broccoli? Foarte rău, pentru că această legumă nu ar trebui să îți lipsească din alimentație. Află ce beneficii pentru sănătate are și încearcă rețetele pe care le-am ales pentru tine.

Broccoli este o legumă ce ar trebui consumată măcar de două-trei ori pe săptămână, având numeroase beneficii pentru sănătate. Totuși, contează foarte mult și modul în care este gătită: își va păstra nutrienții doar dacă va fi gătită la aburi.

Citește și: Alternative ieftine (și sănătoase!) pentru superalimente 

Broccoli – beneficii pentru sănătate

  • Această legumă te poate ajuta să slăbești mai repede, fiind bogată în fibre (care ajută digestia) și având un număr mic de calorii.
  • Este bogat în proteine, fiind ideal mai ales pentru vegetarieni. Are atâtea proteine ca o ceașcă de orez sau una de porumb, însă numărul caloriilor este de două ori mai mic.
  • Reglează tensiunea arterială. Broccoli conține o cantitate mare de calciu și magneziu, iar aceste minerale te ajută în acest sens.
  • Menține sănătatea oaselor. Broccoli conține o cantitate mare de calciu și vitamina K – ambele mențin sănătatea oaselor și previn osteoporoza.
  • Menține sănătatea sistemului nervos. Broccoli conține și potasiu, care ajută sistemul nervos să funcționeze corect.
  • Poate preveni apariția cancerului. Anumite substanțe pe care leguma le conține se comportă ca antioxidanți și pot influența nivelul de estrogen.
  • Ajută la detoxifiere. În loc să nu ai grijă de organismul tău, apoi să ții o cură de detoxifiere, mai bine încearcă să ai mereu o alimentație sănătoasă și echilibrată. Broccoli te poate ajuta să îți detoxifici ficatul și întregul organism, deci nu ezita să îl incluzi mai des în alimentația ta.
  • Menține sănătatea ochilor. Broccoli este bogat în zeaxantină și luteină, care pot scădea riscul apariției unor boli de ochi.

Dacă aceste beneficii nu te-au convins pe deplin să mănânci broccoli mai des, cu siguranță rețetele acestea o vor face!

Citește și: Ce alimente să eviți înainte de culcare 

Broccoli – rețete delicioase, simplu de preparat

Pastele cu ton și broccoli se pot prepara de seara, pentru a le lua cu tine la birou. Vei avea nevoie de paste, broccoli, ceapă eșalotă, măsline verzi, capere, ton în ulei, sucul și coaja de la o lămâie și ulei de măsline. Găsești AICI modul de preparare.

Tot pentru prânz îți recomandăm salata cu quinoa, dovleac și broccoli. Vei avea nevoie de quinoa, dovleac, broccoli, ceapă roșie, usturoi, frunze de coriandru, merișoare deshidratate, semințe de dovleac, brânză feta, pătrunjel, ulei de rapiță și oțet balsamic. Găsești AICI modul de preparare.

Dacă vrei să te răsfeți, încearcă rețeta de broccoli cu sos de stridii. Vei avea nevoie de broccoli, sos de stridii, supă de pui sau de legume, usturoi, rădăcină de ghimbir, vin de orez chinezesc și ulei de susan. Găsești AICI modul de preparare.

Pentru cină, îți recomandăm supa de broccoli copt și brânză Cheddar. Vei avea nevoie de cartof, broccoli, supă de legume, brânză Cheddar, sare, piper, felii de lămâie și ulei. Găsești AICI modul de preparare.

Iar în cazul în care ești în căutare de ceva inedit, încearcă rețeta de Ton Tataki cu piure de broccoli. Vei avea nevoie de ton roșu shasimi, cuișoare, piper negru, ulei de măsline, sare, cartofi, broccoli, unt și lapte. Găsești AICI modul de preparare.

Citește și: Cum depozitezi corect alimentele (partea I – fructe și legume) 

Poftă bună!


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *