Beneficiile prunelor pentru frumusețe

By  | 

Odată cu începerea toamnei, prunele au apărut în toate piețele și supermarket-urile. Aceste fructe delicioase au beneficii importante atât pentru frumusețe, cât și pentru sănătate, deci nu ar trebui să le eviți!

Prunele sunt o sursă importantă de vitamina A, C și K, dar și potasiu și fibre. Iată câteva dintre cele mai importante beneficii pe care le aduc:

Îți mențin chipul frumos

Prunele pot face minuni pentru tenul tău, în special dacă ai tenul gras și/sau porii deschiși sau acnee. Îți recomandăm să îți faci aceste măști:

2 prune + o ceșcuță de iaurt. Se zdrobesc prunele și se amestecă cu iaurtul, apoi se lasă la frigider 15 minute. Se aplică masca pe ten, gât și decolteu (curățate în prealabil) și se lasă să acționeze timp de 20 de minute. Se curăță apoi cu apă caldă (nu fierbinte!).

1 prună + 1 piersică + 2 lingurițe de miere + 1 ou. Se zdrobesc pruna și piersica și se amestecă cu mierea și oul. Se aplică masca pe ten, gât și decolteu (curățate în prealabil) și se lasă să acționeze timp de 25 de minute. Se curăță apoi cu apă caldă (nu fierbinte!).

3 prune + 1 lingură de iaurt + jumătate de lingură de ulei de migdale. Se amestecă bine în blender și se aplică pe fața curățată în prealabil. Se lasă să acționeze timp de 10 minute, apoi se curăță cu apă caldă (nu fierbinte!).

Citește și: Ce mănânci dacă ai un stomac dificil 

Te ajută să slăbești

O prună de dimensiune medie are în jur de 30 de calorii, adică doar 1,5 % din numărul recomandat în fiecare zi (dacă ai o dietă bazată pe 2000 de calorii pe zi). De asemenea, îmbunătățesc digestia.

Te mențin tânără

Fiind niște fructe bogate în antioxidanți, luptă împotriva radicalilor liberi și te mențin tânără pentru mai mult timp.

Stimulează memoria

Nu trebuie decât să mănânci cel puțin 3 prune pe zi pentru asta! Și, să fim serioși, cine se poate opri la doar 3?

Curăță corpul de toxine

Pentru că stimulează tranzitul intestinal și normalizează funcțiile ficatului.

Protejează sănătatea ochilor

Datorită conținutului mare de pigmenţi antocianici, zeaxantină şi vitamina C.

Citește și: Anghinarea – beneficii și rețete 

Ca în cazul (aproape) tuturor fructelor și legumelor, îți recomandăm să consumi prunele proaspete, simple, în salate de fructe sau ca smoothie. Cu toate acestea, îți putem recomanda și niște rețete pe care le poți încerca:

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *