Beneficiile dietei mediteraneene

By  | 

De peste 50 de ani, oamenii de stiinta studiaza tiparele alimentare caracteristice dietei mediteraneene si continua sa gaseasca noi beneficii. Recent, un studiu publicat in “The New England Journal of Medicine” arata ca dieta mediteraneeana care restrictioneaza numarul de calorii consumate este mult mai eficienta in pierderea kilogramelor decat oricare alta dieta bazata pe consumul redus de grasimi.

Ce face dieta mediteraneeana atat de sanatoasa

Este o dieta bogata in fructe, legume, cereal integrale, alune care asigura sute de micronutrienti, antioxidanti, minerale si vitamine care lupta printre altele si impotriva obezitatii. In plus, presupune consumul de grasimi monosaturate pe care le gasim in peste, in ulei de masline sau in avocado.

Dieta mediteraneana nu se reduce, insa, doar la ce outem sau nu manca, ci presupune si ceva efort fizic.

O combinatie intre un plan alimentar de tip mediteranean si un program de exercitii fizice de aproximativ 30 de minute te va ajuta nu doar in lupta cu kilogramele, ci va contribui si la cresterea longevitatii. Un efect care face dieta sa sune forte bine, nu-I asa?

Cum sa urmezi dieta mediteraneana

In lumea nutritionistilor se vorbeste mai mult de un tipar alimenatar mediteranean, mai degraba decat o dieta mediteraneana: cat mai putine proteine animale si cat mai putine grasimi saturate. De asemenea, produsele consumate ar trebui sa fie cat mau putin procesate si cat mai proaspete posibul.

Atunci cand planuiesti o masa pe baza dietei mediteraneene, trebuie sa faci alegeri intelepte. Adica: cereale integrale in loc de paine; peste sau carne de pasare in locul oricarui alt tip de carne, lactate cu un continut mic de grasimi si nuci pentru a satisface nevoia organsimului de proteine. Poti chiar sa servesti un pahar de vin la pranz sau la cina.

Cel mai important aspect al dietei este acela legat de faptul ca trebuie sa reduci din grasimile saturate consumate, iar un prim pas ar fi sa folosesti ulei de masline, in locul untului sau al unui alt tip de ulei.

Pe de alta parte, uleiul de masline poate fi numai bun pentru inima, dar are, totusi, aproximativ 120 de calorii per lingurita. Asa ca, portiile sunt si ele foarte importante spun nutritionistii, chiar si atunci cand mancam numai produse foarte sanatoase.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *