Beneficiile dansului

By  | 

Ce faci atunci când eşti cu nervii la pământ sau simți că mai ai puțin și te ȋneci ȋn butoiul cu melancolie? Paradoxal, îți vine să dansezi, nu-i așa?Iată, mai jos, totul despre beneficiile dansului.

Ce exerciții să faci dacă lucrezi toată ziua la birou?

Îți crește curajul și încrederea în sine

Marea problemă cu dansul este că ne aşteptăm să ne putem mişca, ȋncă de la prima lecţie, ca nişte dansatoare profesioniste, cu toate că suntem conştiente că aşa ceva nu este posibil. Iar atunci când vedem că imaginea din oglindă nu dansează precum Julianne Hough, ci pare, ȋn cel mai bun caz, o zburătoare care se mişcă fără nici o logică, ne inhibăm şi ne spunem că, poate, dansul nu e de noi. Greșit! Ce este cu adevărat spectaculos ȋn cazul antrenamentului prin dans, orice fel de dans, este că ne face să ieşim din zona de confort: ne confruntăm complexele şi ne educăm răbdarea, ȋn timp ce asimilăm ceva dificil, complet nou. Dansul ne ȋnvaţă să fim curajoase, să nu mai ţinem cont de părerea altora şi, mai ales, ne face mai feminine şi mai senzuale!

N-ai chef de sală? Foarte bine…

Te “lucrează” mai bine

Trancy Anderson sau la fel de cunoscuta antrenoare de la Hollywood Jennifer JJ Dancer se jură că dacă dansezi de cinci ori pe săptămână timp de 30 de minute şi ai o dietă pe bază de proteină (carne, soia) şi cu puţini carbohidraţi nu vei avea niciodată probleme de greutate. De ce? Pentru că toate dansurile, fie că e vorba de samba, cha-cha, hip-hop, street dancing, swing, paso doble sau belly dancing (oohhh, da, belly dancing) combină cardio cu exerciţiile de tonifiere şi definire, lucrând astfel toate grupele musculare.

Îți “tratează” depresia și alte afecțiuni

Dansul nu doar ȋţi sculptează un corp perfect, toate tipurile de “zbânţuială” au şi alte efecte benefice: tango-ul te ajută să ai un echilibru mai bun (nu vei avea probleme de coloană sau cu spatele) şi ȋmbunătăţeşte postura (adică vei merge ca o lady), belly dancing-ul este perfect dacă ai dureri menstruale sau probleme ginecologice (lucrează intens partea de mijloc a corpului), dansul contemporan te invită să-ţi pui creativitatea la bătaie pentru a te exprima artistic, street dancing-ul te ajută datorită mişcărilor puţin agresive să scapi de stările de anxietate sau angoasă, iar dansurile latino sunt folosite cu succes ȋn clinicile americane de psihiatrie pentru a trata depresia, fiindcă s-a demonstrat ştiinţific faptul că măresc substanţial producţia de endorfine.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *