Beneficiile acizilor grasi omega 3 si 6

By  | 

Deşi termenul grăsimi are de cele mai multe ori conotaţii negative, de această dată vorbim de grăsimi bune, ba chiar esenţiale! Acizii graşi omega 3 şi omega 6 sunt necesari pentru buna funcţionare a organismului şi deoarece nu sunt produşi de acesta trebuie să asiguri aportul optim printr-o alimentaţie corectă.

Surse şi beneficii ale acizilor graşi omega 3

Acizii graşi omega 3 sunt esenţiali pentru buna funcţionare a organismului şi pentru că acesta nu îi produce singur decât în cantităţi infime este necesar să îi procuri din alte surse. Deşi se găsesc şi sub formă de suplimente alimentare, este indicat să îţi iei porţia de omega 3 din surse naturale, mai exact din peşte precum somon, ton, anşoa, sardine, hering, ulei de in, ulei de alge, ulei de rapiţă, seminţe de in şi soia.

Deşi nu toate dintre ele au fost probate, beneficiile acizilor graşi omega 3 sunt extrem de variate şi importante. Omega 3 are un rol important în construcţia celulelor noi şi în transportarea oxigenului. De asemenea, consumul de alimente bogate în omega 3 te fereşte de bolile cardiovasculare, scade nivelul de trigliceride (grăsimile din sânge), scade nivelul presiunii arteriale, reduce inflamaţiile şi este utilizat în tratamentul artritei, al Alzheimerului şi al astmului.

Deşi consumul de omega 3 vine la pachet cu numeroase beneficii nu este indicat să faci excese, pentru că aceşti acizi graşi polinesaturaţi au şi multe calorii. Şi nu vrei cu siguranţă ca în timp ce îţi faci un bine să îţi provoci un alt rău pentru siluetă.

Surse şi beneficii ale acizilor graşi omega 6

Aceşti acizi graşi polinesaturaţi sunt produşi în mod normal de organism dar este indicat să îi suplimentăm şi cu ajutorul alimentaţiei. Acest lucru nu va fi deloc dificil, deoarece omega 6 se găseşte în uleiul de măsline,uleiul de floarea soarelui, carnea de pui, seminţe de in, nuci, alune şi ouă. Omega 6 se găseşte cel mai des sub formă de acid linoeic în uleiurile de plante, seminţe şi nuci.

Deşi alimentaţia obişnuită ne asigură un aport optim de omega 6, consumul de zahăr şi grăsimi trans (regăsite în principal în alimentele de tip fast food) scad nivelul lor din organism.

Beneficiile acizilor graşi omega 6 sunt asemănătoare celor oferite de consumul de alimente bogate în omega 3 însă devin periculoşi în cantităţi prea mari. Dacă vrei să ţii sub control nivelul de grăsimi din sânge şi să te fereşti de bolile de inimă ori de ordin neurologic, fă-ţi un obicei din a consuma alimentele recomandate mai sus.

Acizii graşi monosaturaţi omega 9 nu sunt esenţiali organismului, de aceea nu este foarte important să îi incluzi în alimentaţie. Cu toate astea, atunci când nu ai destui acizi graşi omega 3 sau 6 în organism, omega 9 va prelua pentru scurt timp funcţiile lor, deci, şi beneficiile.

Bucură-te de beneficiile acizilor graşi omega 3 şi 6 prinr-o alimentaţie corectă şi gustoasă!

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *