Baia fierbinte, mai eficientă în tratarea depresiei decât sportul

By  | 

Când suferi de depresie, primești sfaturi necerute de la aproape oricine. De la „bea niște ceai și citește” la „ar trebui să faci mai mult sex”, de la „fă o baie fierbinte” la „caută ASMR pe YouTube”, le-am auzit pe toate.

Totuși, potrivit unui studiu nou, se pare că sfatul legat de băile fierbinte poate fi chiar folositor. Un grup de cercetători de la Universitatea Freiburg din Germania a luat un mic eșantion de participanți cu depresie (45 în total) și i-a împărțit în două grupuri. Primul grup a fost instruit să facă o baie fierbinte în fiecare după-amiază la o temperatură de 40° C timp, care să dureze până la 30 de minute pe rând. Al doilea grup trebuia să efectueze un exercițiu aerobic de 40-45 de minute de două ori pe săptămână.

După opt săptămâni, starea de spirit a participanților a fost măsurată utilizând o scală tipică de depresie. Grupul care a făcut băi fierbinți zi de zi a indicat niveluri mai mici de depresie față de perioada dinainte de experiment. Diferența de puncte pe scală a grupului care a făcut exerciții fizice regulate a fost mai mică decât în cazul primului grup. Astfel, constatările au arătat că am putea să presupunem că băile fierbinți regulate au fost mai eficiente decât exercițiile fizice referitor la îmbunătățirea simptomelor depresiei.

Teoria științifică are de-a face cu ritmul circadian al organismului. Ritmul circadian este, în esență, un ceas intern de 24 de ore care ne spune când să dormim și influențează comportamentul și biochimia corpului nostru folosind temperatura. Persoanele depresive au tendința de a avea un ritm „plat” – de aceea insomnia poate fi adesea un simptom al depresiei, la fel ca prea multe ore de somn. Prin creșterea temperaturii corpului unei persoane cu depresie, teoretic acest lucru ar putea contribui la întărirea ritmului lor circadian și la ameliorarea simptomelor depresiei.

Bineînțeles, acesta a fost un studiu mic și e nevoie de mai multe cercetări. În orice caz, băile fierbinți sunt întotdeuna plăcute, deci nu strică să încerci.

 

Citește și: 10 lucruri pe care persoanele care suferă de depresie vor ca ceilalți să știe 

 

*articol preluat din Cosmopolitan UK (autor: Catriona Harvey-Jenner)

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *