Antrenament dimineața sau seara? Ce ți se potrivește cel mai bine?

By  | 

Există o veche dezbatere în rândul entuziaștilor care fac sport: este mai bine ca exercițiile să aibă loc dimineața sau seara? Găsirea momentului potrivit pentru antrenamentele fizice este o chestiune de alegere personală.

Dar, pentru a face decizia puțin mai ușoară, am discutat cu Florin Nicola, antrenor personal la World Class Sudului, pentru a ne oferi un sfat profesionist și pentru a ne explica argumentele pro și contra – e mai bine să fii pasăre de zi sau bufniță de noapte atunci când vine vorba de cel mai bun moment pentru un antrenament? Până la urmă, este vorba de a fi sănătoși și de a deveni mai activi, mai des, indiferent de ora din zi.

Antrenamentul de dimineață:

PRO:

  1. Un plus de energie pentru restul zilei

După cum sugerează multe studii, antrenamentele de dimineață sunt recomandate pentru accelerarea metabolismului. Asta înseamnă că un antrenament de 30 până la 45 de minute oferă energie pentru restul zilei, datorită endorfinelor care se eliberează în urma efortului fizic. Deci pe parcursului zilei veți avea mai multă vitalitate și, cu puțin efort, veți putea chiar să săriți peste cafeaua de dimineață și să alegeți în schimb gustări sau shake-uri sănătoase, pe care le puteți găsi la Wshop.

De asemenea, este demonstrat că, după un antrenament de dimineață de doar 45 de minute, femeile sunt mai predispuse să aleagă porții mai mici și să facă alegeri mai sănătoase în materie de alimente și să aibă o activitate fizică mai mare pe tot parcursul zilei.

Exercițiile ajută la stimularea endorfinelor în organism, făcându-vă să vă simțiți mai calmi, mai fericiți și mai pozitivi. De aceea, antrenamentul de dimineață poate fi o modalitate excelentă de a începe ziua. În plus, veți vedea o îmbunătățire în ceea ce privește munca și viața socială, începând ziua cu doza potrivită de energie.

  1. Potențial mai mare de ardere a grăsimilor

Antrenamentul de dimineață poate oferi metabolismului un impuls masiv, ajutându-vă corpul să ardă mai multe calorii/grăsimi pe parcursul zilei, în comparație cu un antrenament de seară la fel de intens. Din moment ce ați început deja ziua în forță, nu veți dori să pierdeți tot efortul depus prin consumarea unor alimente nesănătoase. Veți putea gestiona pofta mai eficient și, cel mai important, veți alege salatele și preparatele bogate în proteine. De asemenea, un antrenament de dimineață va necesita o cină mai nutritivă, pentru a ține pasul cu efortul făcut și cu provocările unei noi zile. Deci, trebuie să aveţi grijă ce alimente alegeţi pentru cantitatea necesară.

CONTRA:

  1. Trezitul de dimineață

Pentru unii dintre noi, trezitul din pat dimineața devreme poate fi resimțit ca o adevărată provocare. Dacă nu sunteți obișnuiți cu antrenamentele de dimineață și ajungeți să vă forțați să vă ridicați din pat, în timp ce telefonul e pus pe snooze, probabil că nu veți depune eforturi maxime la antrenament, așa cum ați proceda seara. În plus, dacă nu e plănuit corespunzător, trezitul de dimineață poate provoca tulburări de somn sau o lipsă corespunzătoare de odihnă.

  1. Mușchii rigizi

Deoarece corpul nostru este ca un motor, mușchii și articulațiile sunt mai tensionate dimineața. Deci, pentru a reduce riscul de accidentări, va trebui să vă petreceți mai mult timp cu încălzirea înainte de antrenamentul de dimineață. Un studiu efectuat de City University of New York a arătat că mușchii și articulațiile sunt cu 20% mai flexibile în timpul orelor de seară.

Antrenamentul de seară:

PRO:

  1. Reducerea stresului după orele de lucru prelungite

După o zi dificilă la locul de muncă, o terapie de relaxare foarte eficientă este sesiunea de antrenament de seară. Fie că este vorba de fitness, kickboxing sau alergare, făcând sport la sfârșitul unei zile de lucru dificile, poate fi o modalitate bună de a reduce nivelul zilnic de stres.

  1. Antrenamente mai lungi

Deoarece nu mai trebuie să vă gândiți la job, puteți petrece mai mult timp la sală. Asta înseamnă o încălzire prelungită și corespunzătoare și exerciții mai consistente. În cluburile World Class, oferim membrilor posibilitatea să se antreneze împreună cu experții noștri în materie de sănătate și fitness și să încerce echipamentul de ultimă generație clasat ca fiind cel mai bun atât în România, cât și la nivel internațional.

CONTRA:

  1. Probleme cu somnul

Calitatea generală a somnului poate fi influențată de antrenamentul care are loc cu 2-3 ore înainte de culcare. În funcție de intensitatea exercițiilor, e posibil să ieșiți de la sală plin de energie și atunci să fie mult mai dificil să adormiți.

Tocmai de aceea la World Class am dezvoltat cele mai eficiente programe, împreună cu instructorii noștri profesioniști și cu antrenorii personali, care vă pot ajuta să vă atingeți obiectivele, fiind în același timp flexibili când vine vorba de adaptarea la programul optim de exerciții.

  1. Distragere:

Pentru majoritatea dintre voi, poate fi foarte dificil să vă găsiţi motivația de a alerga după o zi lungă de lucru. Așadar, chiar dacă aveți intenții bune, este mai puțin probabil să vă apucați de sport seara și să optaţi pentru alte activități, cum ar fi participarea la o cină cu prietenii sau doar vizionarea filmelor pe canapea.

Concluzie:

Cu fiecare nouă locație pe care o deschidem, la World Class ne dorim să inspirăm mai mulți români să devină mai activi, mai des. Prin puterea exemplului, prin acțiunile noastre de zi cu zi, dovedim oamenilor că un stil de viață activ nu este doar un mesaj pe care vrem să-l răspândim, ci o alegere pe care o facem în fiecare zi, indiferent de moment. Inspirăm o mulțime de oameni atunci când ne întâlnim în cluburi sau la evenimente și întotdeauna încercăm să conducem prin exemplu, prin exerciții și obiceiuri sănătoase.

Având în vedere toate cele de mai sus, concluzia este simplă: până la urmă, cel mai important lucru este ca, la sfârșitul zilei (sau pentru unii dintre noi, la început), să ne facem antrenamentul corespunzător. Persoanele active sunt mai productive, mai sănătoase și mai împăcate cu sine.

Citeşte şi: Fitness. Planul MODEL

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *