Alternative ieftine (și sănătoase!) pentru superalimente

By  | 

Încerci să ai o alimentație mai sănătoasă și ai vrea să consumi mai multe superalimente, dar ți se par cam scumpe? Iată câteva alternative mai ieftine, dar la fel de sănătoase!

Oriunde te afli auzi vorbindu-se despre superalimente: colega de birou se laudă mereu că folosește superalimente când gătește, la coada de la supermarket două persoane vorbesc despre smoothie-uri cu superalimente, pe Instagram îți apar rețete cu superalimente… Deja te-ai săturat de cuvântul acesta la cât de popular a devenit!

Deși superalimentele devin din ce în ce mai populare, unele dintre noi nu ne permitem să le consumăm atât de des precum am vrea. Din fericire, le putem înlocui cu produse mai ieftine!

Iată câteva alternative mai ieftine pentru superalimente:

Broccoli în loc de varză Kale

Legumele verzi sunt fără discuție unele dintre cele mai pline de nutrienți, însă este varza Kale chiar atât de specială? Nu! Broccoli este foarte bogat în calciu, fier, magneziu, vitamina A, vitamina B6, fibre, iar conținutul de vitamina C și potasiu este chiar mai mare decât la Kale.

Citește și: 5 obiceiuri pentru o alimentație mai sănătoasă 

Semințe de susan în loc de semințe de chia

Semințele de chia au un conținut mare de grăsimi sănătoase Omega-3, dar și calciu, fier, zinc și magneziu. Interesant este că semințele de susan au un conținut mai mare de aceste minerale! În plus, dacă vrei să le folosești la salate, semințele de susan au un gust mai bun.

Zmeura în loc de goji

Fructele goji sunt sănătoase, dar nu există niciun motiv pentru care să le punem pe un piedestal. Înlocuiește-le cu zmeură și bucură-te de aceleași beneficii.

Citește și: Beneficiile uleiului de cocos în alimentație

Linte în loc de quinoa

Atât quinoa, cât și lintele sunt fantastice pentru vegetarieni, iar ambele au un conținut similar de calorii și carbohidrați. Lintele, în schimb, au de trei ori mai multe fibre, de două ori mai multe proteine și o cantitate mai mare de fier și vitamina B.

COSMO tip: E de admirat că vrei să ai o alimentație sănătoasă, dar nu arunca banii pe geam! Atunci când un produs ți se pare cam scump pentru tine, află dacă există alternative mai ieftine în loc să renunți la ideea de a-l mai consuma.

 

 

*articol preluat din Cosmopolitan UK (autor: Naomi Mead)


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *